Tom Hanks wyprodukuje reżyserski debiut Meg Ryan, film "Ithaca". Obraz powstanie na podstawie powieści "The Human Comedy" Williama Saroyana. Scenariusz do filmu napisał Erik Jendresen ("Kompania braci").
17 i 18 października w poznańskim kinie Muza odbędzie się IV Festiwal Filmowy „Wyścig Jaszczurów”. Piętnaście filmów dokumentalnych zrealizowanych przez niezależnych autorów, którzy ukończyli 50 lat, będzie walczyło o laur „Złotego Jaszczura”.
Po zakończeniu serialu "Dr House" Hugh Laurie planuje skupić się na pracy po drugiej stronie kamery. Brytyjczyk, który występuje w telewizyjnym przeboju od 2004 roku, zamierza zniknąć ze szklanego ekranu.
Madonna przyznała, że film "W.E.", którego jest reżyserką i scenarzystką nie był prostym zadaniem. "W.E." opowiada jednocześnie historię Wallis Simpson, kobiety, dla której król Edward VIII zrzekł się w 1936 roku tronu, wywołując skandal w Zjednoczonym Królestwie, oraz żyjącej współcześnie Wally Winthrop, która ma własne sercowe problemy oraz obsesję na punkcie księżnej Windsoru.
Steven Spielberg preferuje klasyczne metody tworzenia sztuki filmowej. Reżyser doskonale wie, że dzięki nowoczesnym technologiom każdym może nakręcić film. On sam pozostaje jednak wierny tradycyjnym technikom.
Jodie Foster tworzy filmy, aby zrozumieć własne emocje. Aktorka i reżyser przyznała, że jej dzieła często opowiadają o osobistych przeżyciach i doświadczeniach.
Jodie Foster zamierza na dobre zrezygnować z aktorstwa. Gwiazda, która występuje w filmach od 1969 roku, ostatnio koncentruje się na pracy po drugiej stronie kamery.
Dustin Hoffman jest coraz bliżej reżyserskiego debiutu. Aktor rozpocznie prace nad swym pierwszym filmem jeszcze w tym roku.
Cher chce spróbować sił po drugiej stronie kamery. Laureatka Oscara zamierza zająć się reżyserią.
Dustin Hoffman prowadzi końcowe negocjacje w sprawie filmu "Quartet". Miałby to być reżyserski debiut aktora.
"Starzejąca się kobieta w kinie popularnym – niedoceniana, mało atrakcyjna, niemiła i ograniczona" – napisał swego czasu magazyn Sex Roles, poświęcony zagadnieniom kulturowej tożsamości płci. We współczesnym świecie ogarniętym obsesją młodości, piękna i witalności, twórcy filmów nie mają czasu ani ochoty by skierować swoją uwagę na perypetie dojrzałych przedstawicielek płci pięknej, uważa wielu znawców tematu. Czy jest tak naprawdę? Odpowiedź przynosi lektura raportu zatytułowanego "Starsze kobiety w filmie pełnometrażowym" autorstwa Brytyjskiego Instytutu Filmowego (BFI).