Bogactwo produktów żywnościowych, atrakcyjność opakowań i siła technik marketingowych sprawiają, że zakupy artykułów spożywczych to czynność równie przyjemna co wymagająca orientacji i umiejętności rozróżnienia żywności według własnych potrzeb i preferencji. Wybierając określone produkty kierujemy się najczęściej przyzwyczajeniem do sprawdzonych i lubianych marek, atrakcyjną ceną oraz coraz częściej wiedzą na temat zasad zdrowego żywienia. Niestety zaledwie jedna trzecia konsumentów interesuje się treścią etykiety.
Przy zakupie produktów spożywczych kierujemy się głównie wyglądem opakowania bądź ceną. Aż 80% Polaków nie patrzy na etykiety. To błąd. Każdy ma swoje problemy zdrowotne i to właśnie informacje zawarte na opakowaniu pozwolą nam uniknąć nieprzyjemnych sytuacji.
Według badań Banków Żywności aż 60% Polaków przyznaje się, że wyrzuca jedzenie. Co ciekawe, z raportu CBOS wynika, że najczęściej żywność marnują ludzie młodzi, dobrze wykształceni, mieszkający w dużych miastach. Jednym z głównych powodów takiego zachowania jest niepilnowanie terminu przydatności do spożycia. Czy na pewno wiemy co to pojęcie oznacza?