Znacie ten stereotyp – prawdziwy mężczyzna nie choruje? No tak, nie choruje, bo się nie bada. A jak już zachoruje, to na całego. Prawdziwy mężczyzna mimo, że pali, pije alkohol, je tłusto i nie uprawia sportu – to czuje się dobrze. Tyle stereotypy…
Rusza kolejna kampania fundacji Rak’n’Roll. Najnowszy projekt Gadaj-Badaj to edukacyjna kampania społeczna, która bierze na warsztat "męską dupę” i w nieszablonowy sposób zachęca do regularnych badań w celu profilaktyki nowotworów prostaty. W ramach kampanii powstał m.in. spot reklamowy w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego z udziałem Kingi Preiss, Magdaleny Popławskiej, Olgi Bołądź i Leszka Lichoty. Zaplanowano także kampanie prasową, internetową oraz akcje niestandardowe.
Ministerstwo Zdrowia rozpoczęło wdrażanie programu edukacyjnego M45+. Kampania skierowana do mężczyzn powyżej 45. roku życia dotyczy profilaktyki nowotworów układu moczowo–płciowego. Partnerem projektu jest Centrum Onkologii – Instytut im. Marii Skłodowskiej–Curie. Kampania jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rak gruczołu krokowego nadal zaliczany jest do najczęściej (zaraz po raku płuca) diagnozowanego nowotworu wśród mężczyzn. Aktualnie, rocznie diagnozuje się go u ponad 9 tys. Polaków. Tylko nieustająca popularyzacja wiedzy na temat choroby, edukacja na temat jej pierwszych objawów, przestrzeganie zaleceń lekarza oraz gotowość mówienia o swojej chorobie z najbliższymi może poprawiać obecną sytuację epidemiologiczną.
Selen wraz z witaminą E działa jako silny przeciwutleniacz. Odpowiada więc za zapobieganie lub opóźnianie procesu utleniania wiązań chemicznych, a zatem wspomaga naturalne mechanizmy ochronne organizmu. Poza tym ma udział w zachowaniu zdrowia prostaty.
Raport z badania opinii publicznej „Polacy o nawykach zdrowotnych" potwierdził panujące stereotypy - Polacy wciąż uważają za najbardziej krepujące takie dolegliwości, jak: zaburzenia erekcji (38%) i nietrzymanie moczu (30%).
W sierpniu na terenie województwa dolnośląskiego w ramach akcji „Zdrowie mężczyzny” będącej integralną częścią programu „Zentiva – zmieniamy przyzwyczajenia” odbywać się będą telefoniczne konsultacje urologów.
W czerwcu na terenie województwa łódzkiego w ramach akcji „Zdrowie mężczyzny” odbywać się będą telefoniczne konsultacje specjalistów urologów. Pacjenci będą mieli okazję skonsultować telefonicznie swoje problemy ze strony układu moczowo-płciowego ze specjalistą. Konsultacje skierowane są do mężczyzn, ale do kontaktu telefonicznego z lekarzem zachęcane są także kobiety, których partnerzy wstydzą się zasięgnąć porady lekarskiej osobiście.
Ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjna dotycząca nowotworu prostaty pod hasłem „Prostata na lata”. Program został objęty patronatem merytorycznym towarzystw naukowych, działających w polskiej onkologii – Polskiego Towarzystwa Onkologii Klinicznej, Polskiej Unii Onkologii oraz Polskiego Towarzystwa Urologicznego.
W teorii nic, co ludzkie nie powinno być nam obce. Zdawać by się mogło, że w XXI w. tabu dotyczące wielu tematów zostało zniesione. Tymczasem sprawy, o których wstydzimy się mówić ciągle istnieją; co więcej - zmieniają się cyklicznie co kilkanaście - kilkadziesiąt lat. Co ciekawe, walka z niektórymi chorobami niegdyś objętymi tabu dzisiaj staje się przedmiotem wielu edukacyjnych akcji społecznych.
Naukowcy, zidentyfikowali warianty ludzkiego DNA (kwasu dezoksyrybonukleinowego), które zwiększają możliwości prognozowania na podstawie testu wykorzystywanego do pomiaru swoistego antygenu sterczowego (PSA) - białka wytwarzanego przez normalne komórki prostaty, którego poziom jest podwyższony w przypadku obecności nowotworu. Wyniki zostały zaprezentowane w czasopiśmie Science Translational Medicine.
Wielu zadaje sobie pytanie, jak to się dzieje, że niektórzy mężczyźni długo pozostają aktywni seksualnie i nie narzekają na problemy z sercem, choć pozostałe elementy ich stylu życia nie odbiegają od cechujących tych panów, którzy unikają zbliżeń. Najwyraźniej nurtowało to włoskich uczonych, bo postanowili sprawdzić, jak się ma seks do chorób sercowo-naczyniowych.
Stowarzyszenie Mężczyzn z Chorobami Prostaty „Gladiator" zostało członkiem International Kidney Cancer Coalition (IKCC), czyli Międzynarodowej Koalicji Pacjentów Chorych na Raka Nerki. To pierwsza tego typu inicjatywa na światową skalę.
Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna dotycząca profilaktyki raka prostaty. Na raka prostaty rocznie zachorowuje ok. 8 tys. mężczyzn. Kampania „Nie krępuj się, zerwij z milczeniem” zachęca mężczyzn do przełamania wstydu i zadbania o własne zdrowie.
Ponad 61% mężczyzn odczuwających problemy ze strony układu moczowo - płciowego, np. gwałtowne parcie na mocz uważa swoją dolegliwość za krepującą. Wstyd sprawia, że wielu pacjentów zgłasza się do urologa w momencie, kiedy choroba jest już w zaawansowanym stadium.