Już w najbliższy piątek na wrocławskim Rynku i ulicy Świdnickiej ponownie zagości Jarmark Bożonarodzeniowy znów zagości na wrocławskim Rynku od 25 listopada do 23 grudnia 2011r. Jak co roku wrocławian i wszystkich gości czekają wydarzenia artystyczne i kulinarne, gwarantujące niesamowite przeżycia i niezapomniane uczucia magii nadchodzącychttp://www.finanse.egospodarka.pl/banki/przelewh świąt.
Promocje, superoferty, okazje, zestawy, a wszystko to w świątecznej aranżacji. Już od połowy listopada w sklepach zaczyna się okres przedświąteczny. Choinki, mikołaje, renifery, dźwięk kolęd, wszystko to wprawia w radosny nastrój i sprzyja chęci zostawienia w kasie grubszej gotówki. Przedświąteczna machina marketingowa ruszyła.
Według raportu firmy doradczej Deloitte tylko 13% Polaków wierzy, że w najbliższym czasie poprawi się sytuacja gospodarcza w kraju. Jednocześnie tylko 35% z nas spodziewa się pogorszenia wskaźników ekonomicznych. Mimo to w 2011 roku przeznaczymy na zakupy świąteczne o 150 zł więcej niż w roku ubiegłym.
Polacy coraz częściej i chętniej kupują prezenty w internecie. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Grupy Nokaut – aż 81% internautów* deklaruje, że przynajmniej raz kupili prezent on-line. Co więcej, ponad 86% badanych uznaje zakup upominków w internecie za dobry pomysł.
Aż 35 procent Polaków spodziewa się, że w najbliższym czasie sytuacja gospodarcza pogorszy się, mimo to nie planują oszczędzać na świątecznych wydatkach. Polska rodzina planuje przeznaczyć na tegoroczne święta Bożego Narodzenia ok. 1.950 zł. To więcej niż w roku ubiegłym. Wśród najbardziej pożądanych prezentów pozostają kosmetyki i perfumy, jednak coraz częściej chcielibyśmy otrzymać gotówkę. Dużą popularnością będzie się cieszyć sprzedaż za pośrednictwem kanałów internetowych – przede wszystkim w takich działach jak media i elektronika. Takie m.in. wnioski płyną z badania „Zakupy świąteczne 2011” przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte.
Maj jest miesiącem Pierwszych Komunii, tysiące ośmiolatków w tym miesiącu przyjmie ważny sakrament. Nieodłączną częścią rytuału stało się jest obdarowywanie dzieci prezentami. Całe rodziny uczestniczące w uroczystościach stają więc przed dylematem: co kupić ośmiolatkowi?
Nowoczesna technologia znacznie ułatwia nam życie w dzisiejszym zabieganym świecie. Coraz więcej osób kupuje prezenty w Internecie, lecz wygoda takiego podejścia idzie w parze z czyhającymi zagrożeniami. W związku z kolejną okazją do dawania prezentów - Dniem Kobiet - o zasadach bezpieczeństwa przy zakupach on-line przypomina Kaspersky Lab.
Kość w rozmiarze XXXL, świńskie ucho, grająca zabawka, smakołyki, zapas ulubionej karmy, a także sweterki czy… kot na baterie - to tegoroczne hity na liście świątecznych psich prezentów.
Lista wymarzonych prezentów może stanowić ciekawą informację nie tylko na temat zainteresowań czy dążeń osoby oczekującej na świętego Mikołaja, może zawierać odpowiedź na pytanie, czy dana osoba jest szczęśliwa, czytamy na telegraph.co.uk.
Święta tuż tuż, zaczynamy rozglądać się za prezentami dla dzieci. Zanim wyruszymy na poszukiwania wymarzonego prezentu, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina kilka rad, które pomogą wybrać rzeczy nie tylko atrakcyjne, ale także bezpieczne.
Kupujący prezenty z okazji Pierwszej Komunii Św. wybierają upominki tradycyjne i znacznie skromniejsze niż w ubiegłych latach. Do łask powracają nieśmiertelne rowery i zegarki.
Na Walentynki poszukiwane są prezenty romantyczne, dalej śmieszne i eleganckie. Nie brakuje też odrobiny frywolności. Co ciekawe - kobiety o wiele częściej niż mężczyźni szukają w sieci pomysłów na prezenty z okazji Dnia Zakochanych.
Czy to możliwe, że prezenty zamiast św. Mikołaja roznoszą krasnoludki? Kto w postną wigilię śmie zajadać się pieczonym prosiakiem? Dlaczego niektórzy obchodzą Święta w styczniu? Wszystkich ciekawych zapraszamy w niezwykłą podróż po Europie.
Wydatki, pośpiech, marketing, komercjalizacja - w taki sposób coraz częściej określane są Święta Bożego Narodzenia. Czy marketing świąteczny może mieć jednak pozytywną stronę?
Mimo kryzysu Polacy nie zamierzają oszczędzać na świętach. Już od początku grudnia placówki handlowe i sklepy internetowe przeżywają oblężenie. W tym roku do sfinansowania upominków wykorzystamy przede wszystkim własne oszczędności.