Pod choinką znajdziemy w te święta Bożego Narodzenia przede wszystkim coś do czytania oraz kosmetyki i perfumy. Polacy najchętniej chcieliby zostać obdarowani książką albo gotówką.
Tegoroczna, piąta już akcja Dzień Darmowej Dostawy odbędzie się 2 grudnia. W tym dniu klienci blisko 2500 sklepów internetowych będą mogli dokonać zakupów online bez ponoszenia kosztów przesyłki.
Ponad 80 procent badanych przez Pocztę Polską Polaków deklaruje, że w tym roku kupi prezenty w sklepach internetowych. Uważamy, że taka forma zakupów jest wygodna i tańsza niż w przypadku tradycyjnych zakupów. Znaczenie ma też duży wybór. Połowa badanych ocenia, że zakupy on-line to najlepszy sposób na robienie zakupów świątecznych.
W przedświątecznej gorączce coraz częściej oszczędzamy czas i pieniądze, robiąc zakupy w sklepach internetowych. Dostępność wielu produktów w jednym miejscu, wygoda oraz atrakcyjne ceny – to główne atuty tego rodzaju zakupów. Jednak także w przypadku wyprawy do internetowego sklepu, trzeba pilnować swoich danych i portfela. O czym pamiętać i które sklepy internetowe wybrać, żeby na zakupach online zyskać a nie stracić?
W tym roku wydatki Polaków na święta będą wyższe o 13 procent w odniesieniu do minionego roku. Na jedzenie, prezenty polska rodzina planuje wydać prawie 1.160 złotych. Okazuje się, że to najwyższy procentowy wzrost na Starym Kontynencie - wynika z 17. edycji badania przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte w 16 krajach europejskich i w RPA.
Okazuje się, że nawet starsi Polacy polubili Walentynki. Jakkolwiek w polskim kalendarzu święto zagościło relatywnie niedawno, bo właściwie stało się popularne dopiero po zmianach ustrojowych, jego obecność w mediach i kulturze popularnej „usankcjonowała" te obchody. Seniorzy relatywnie chętnie je celebrują.
W ostatnim pełnym tygodniu przed świętami Polacy wysłali o prawie 70 proc. więcej paczek niż w zwykłym okresie – taki jest odczyt Barometru Świątecznego Poczty Polskiej na chwilę przed Gwiazdką. Oznacza to, że w tym roku kupiliśmy więcej prezentów niż rok temu.
Choć wielu z nas chciałoby znaleźć pod choinką przysłowiową prezent będacy odpowiedzią na najskrytsze marzenia, sami kupujemy podarunki raczej praktyczne. Rzeczy "przydatne" poszukiwane są w tym roku przez co trzeciego Polaka, a co czwarty chce na prezencie zaoszczędzić. Równocześnie niemal połowa rodaków marzy o tym, by pod choinką znaleźć... gotówkę.
Co roku obiecujemy sobie, że świąteczne zakupy zrobimy wcześniej, jednak liczba kupujących w ostatnie dni przed Wigilią pokazuje, że niewiele wynika z tego postanowienia. Lista, zdrowy rozsądek, cierpliwość i szeroko otwarte oczy – to elementy, które pomogą nam uniknąć w ostatnich momentach przed świętammi gonitwy i zszarganych nerwów.
Prawie połowa Polaków nigdy nie wręczyłaby prezentu ekspartnerowi. Niechętnie obdarowujemy również swoich przełożonych – wynika z sondażu przeprowadzonego przez „Reader’s Digest”, który sprawdził, komu na pewno nie podarujemy w tym roku gwiazdkowego prezentu. Okazuje się, że są sytuacje, w których ulgę przynosi możliwość uniknięcia obdarowywania.
Przedświąteczny klimat doskonale sprzyja kupowaniu. Handlowcy świetnie wykorzystują ten fakt, przygotowując w tym czasie specjalne oferty i mnożąc zabiegi, abyśmy wydali jak najwięcej. Warto jednak odczarować święta dla bezpieczeństwa domowego budżetu. Jakie magiczne sztuczki stosują czarodzieje z marketingu i handlowcy, abyśmy zapełniali koszyki w ich sklepach? Jak nie dać się zaczarować sprzedażowo-świąteczną magią?
Wigilia tuż tuż i czasu coraz mniej czasu mamy na zaopatrzenie się w prezenty. Właściwie sam ich zakup nie jest takim wyzwaniem (choć przy tłokach w galeriach ktoś mógłby się nie zgodzić), ale ich wybór to czasem prawdziwa droga przez mękę. A może warto spróbować spojrzeć na to zadanie inaczej? Przykładowo, jak na misję zainteresowania obdarowywanego kwestiami zdrowotnymi...
Na organizację Świąt Bożego Narodzenia oraz zakup prezentów Polacy przeznaczą w tym roku łącznie ponad 26 miliardów złotych – wynika z badania TNS. Z tej kwoty 15,6 mld zł przeznaczymy na organizację świąt (zakupy, przygotowania, etc.), a 10,4 mld zł na zakup prezentów.
Poszukujący świątecznych prezentów mogą 2 grudnia skorzystać z wyjątkowej okazji w postaci darmowej dostawy w licznych polskich sklepach internetowych. Tegoroczny Dzień Darmowej Dostawy pobił rekord jeśli idzie o liczbę sklepów - do akcji przyłączyło się ponad 2450 witryn.
Poczta Polska rozpoczęła publikowanie Świątecznego Barometru wskaźnika przedświątecznej gorączki zakupowej. Już pierwsze jego odczyty wskazują, że w tym roku na Święta Bożego Narodzenia możemy wydać więcej, niż w latach poprzednich. To kolejne badanie, z którego wynika że tegorczna Gwiazdka będzie bogatsza.