Z początkiem lipca sezon urlopowy rozpoczyna się na dobre. Niezależnie od sytuacji ekonomicznej panującej na światowych rynkach, wielu Polaków zdecyduje się wypocząć za granicą. Przed zakupieniem wymarzonej letniej wycieczki warto dokładnie przyjrzeć się ofercie biura podróży, klubu wakacyjnego czy linii lotniczych, by nie paść ofiarą nieuczciwych przedsiębiorców i usługodawców. Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce przypomina, że konsumentów-turystów na urlopie również chroni unijne prawo konsumenckie.
Koalicja „SMS bez VAT", w skład której wchodzą m.in. Polska Akcja Humanitarna, Fundacja TVN „Nie jesteś sam", Fundacja POLSAT, Fundacja Ewy Błaszczyk „Akogo?", Amnesty International, Polski Czerwony Krzyż, WOŚP i Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko" zbiera podpisy pod petycją skierowaną do Ministerstwa Finansów w sprawie zwolnienia z VAT-u SMS-ów wysyłanych na cele dobroczynne.
Europarlament przyjął rozporządzenie, które zastąpi istniejącą dyrektywę dotyczącą produktów kosmetycznych. Ma ona zwiększyć bezpieczeństwo produktów kosmetycznych poprzez wprowadzenie jasnych wymogów wobec producentów dotyczących oceny bezpieczeństwa produktów i ochrony zdrowia konsumentów.
Konsumentów często nurtuje następujące pytanie: „Jak mogę poznać, że dane praktyki handlowe są nieuczciwe?” Udzielenie odpowiedzi na to pytanie ułatwia unijna Dyrektywa o nieuczciwych praktykach handlowych.