Święta to zwykle czas „zakupowej gorączki" i wielu, z pozoru atrakcyjnych, promocji. Ale to także okres nieprzemyślanych i podejmowanych pod presją czasu decyzji.
Bezpłatnie udzielą porad prawnych, podejmą interwencję i mediację z przedsiębiorcą. Telefonicznie, przez Internet, bądź bezpośrednio w biurze - miejscy i powiatowi rzecznicy konsumentów w tym roku obchodzą 10 lat istnienia.
Niemal wszyscy krytykujemy poziom usług świadczonych nam codziennie przez różne podmioty. Okazuje się, że podobne problemy z ich jakością mają inni mieszkańcy Unii Europejskiej.
Prezes UOKiK uznała, że spółka PKP Przewozy Regionalne ogranicza prawa swoich klientów i nałożyła na przedsiębiorcę nakaz zaniechania kwestionowanej praktyki oraz karę finansową w wysokości 100 tys. złotych.
Prezes UOKiK nałożyła na Pocztę Polską blisko 7 mln zł kary za nieterminowe dostarczanie przesyłek. Karę otrzymały także firmy Aster, Dialog i Tele2, które ograniczały prawa odbiorców usług telekomunikacyjnych. Za nieuczciwe praktyki zapłacą one łącznie ponad 7 mln zł kary.
Odwołany koncert? Krajowy artysta zamiast zagranicznej gwiazdy? Organizatorzy imprez mogą okazać się dla konsumenta trudnym kontrahentem - wynika z analizy działalności agencji koncertowych przeprowadzonej przez UOKiK.
W sporze z przedsiębiorcą nie są słabszą stroną. Rzadko dochodzą jednak swoich roszczeń, często padają ofiarami nieuczciwych praktyk – wynika z badań UOKiK i praktyki Stowarzyszenia Konsumentów Polskich. Według prognoz w 2010 roku w Polsce liczba osób w wieku 60 lat i więcej wyniesie blisko 6,5 mln.
Większości z nas przedświąteczny okres zakupów kojarzy się z gorączkowym bieganiem po pasażach i tłumami w galeriach handlowych. Czy tłok i nadmiar ludzi w sklepach wpływa na jakość obsługi? Co może spotkać nas podczas świątecznych pospiesznych zakupów?
19 grudnia w warszawskim Pałacu Staszica odbędzie się konferencja podsumowująca pilotażową kampanię edukacyjną dla konsumentów w wieku 60+ „Bądź świadomym konsumentem”. Kampanię realizowało - na zlecenie UOKiK - Stowarzyszenie Konsumentów Polskich, a jej celem było zwiększenie znajomości praw konsumenckich wśród starszych uczestników rynku.
Wielu z nas, pragnąc uniknąć ustawiania się w przedświątecznych kolejkach, udaje się na zakupy do Internetu. Kupowanie metodą on-line może okazać się rzeczywiście dobrym sposobem na znalezienie odpowiednich prezentów w bezstresowej atmosferze. Aby uniknąć niepotrzebnych komplikacji w okresie, kiedy tak bardzo zależy nam na czasie, warto trzymać się kilku podstawowych zasad.
2 grudnia Trybunał Konstytucyjny rozpatrzył wniosek Rzecznika Praw Obywatelskich dotyczący odpowiedzialności kontraktowej przewoźnika. W opublikowanej sentencji wyroku Trybunał ogłosił, że „przewoźnik odpowiada za szkodę, jaką poniósł podróżny wskutek opóźnionego przyjazdu środka transportowego”.
Rozpoczął się najgorętszy okres dla tych, którzy prezentów świątecznych szukają w Internecie, a także dla właścicieli sklepów internetowych. Jeżeli prezent ma dojechać na czas, trzeba go zacząć szukać już teraz – przypomina Gazeta Prawna.
Rzecznika prasowy Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Tomasz Leleno opublikował komunikat, w którym ostrzega przed działalnością jednej z firm sprzedających tzw. pościel rehabilitacyjną. Sprawę nagłośniły kilka dni temu toruńskie „Nowości”.
Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie UOKiK przez TNS OBOP prawie połowa Polaków nie lubi robić zakupów. Większość z nas uważa się za świadomych uczestników rynku, ponieważ potrafi ocenić jakość produktów i racjonalnie podjąć decyzje o zakupie. Prawie wszyscy pamiętają o sprawdzeniu ceny – robi to 95% z nas - jednak tylko nieliczni pamiętają o zabraniu ze sklepu paragonu.
Zbliża się Wielkanoc, a w związku z tym więcej czasu spędzamy na zakupach, przedświąteczna gorączka kupowania juz się zaczęła a wraz z nią powinniśmy być bardziej ostrożni przy nabywaniu towarów, zwłaszcza żywnościowych. Według badań przeprowadzonych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, prawie 80% badanych kupuje artykuły żywnościowe zwracając uwagę głównie na cenę.