Plaża dwa kilometry od hotelu, a miała być „blisko", strata doby hotelowej przez opóźniony lot, zagubienie bagażu przez linie lotnicze czy drogi sprzęt fotograficzny kupiony podczas podróży po Europie, który okazał się być bublem - to wspomnienia, jakie wiele osób przywozi z wakacji. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak napisać reklamację i walczyć o swoje prawa w takich przypadkach.
Zakupy w Internecie to niemal codzienność. W ubiegłym roku skorzystało z nich aż 74% internautów. Poza tym, że okazje i przeceny trwają tutaj 24h na dobę, jest to także spora oszczędność czasu, co przy obecnym tempie życia nabiera kluczowego znaczenia. Handel w sieci niesie jednak wiele zagrożeń i pułapek, które często niepotrzebnie bagatelizujemy. O czym warto pamiętać?
15 marca, co roku obchodzony jest Światowy Dzień Konsumenta. W tym dniu, w 1962 roku John F. Kennedy, prezydent USA, sformułował cztery podstawowe prawa konsumentów - do informacji, wyboru, do bezpieczeństwa i do reprezentacji.
Światowy Dzień Praw Konsumenta, obchodzony 15 marca, jest okazją do upowszechniania wiedzy o prawach przysługujących konsumentom. Z tej okazji w najbliższą sobotę, 12 marca, w godz. 12.00 - 18.00, odbędą się w centrum handlowym Arkadia - Targi Wiedzy Konsumenckiej.
Dłuższy termin na odstąpienie od umowy oraz zwiększenie kwoty udzielanego kredytu - to niektóre z założeń do ustawy o kredycie konsumenckim, które 5 stycznia przyjęła Rada Ministrów.
Czy wiesz, że nieudaną imprezę sylwestrową możesz reklamować, a organizator ponosi odpowiedzialność za pozostawione w szatni płaszcze? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o przysługujących nam prawach.
Pogorszyły się wyniki jakości mleka i mięsa oraz ich przetworów, a także miodu. Lepiej, niż w ubiegłym roku wypadła jakość ryb i przetworów rybnych - tak wskazują kontrole Inspekcji Handlowej przeprowadzone na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w 2009 roku.
Szybciej, wygodniej, taniej ale czy zawsze korzystnie możemy uzyskać pożyczkę przez Internet? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdził 24 strony internetowe oferujące szybkie kredyty.
Opłata za obsługę pasażera, tłumienie hałasu, lotniskowa, podatek pokładowy, od pasażera - to tylko niektóre z kosztów, które ponosi konsument podróżujący samolotem. W ramach międzynarodowego projektu UOKiK sprawdzał, jakie opłaty stosują linie lotnicze i jak je obliczają.
Jak wykazały wyniki testu wykonanego na zlecenie Fundacji Pro-Test, co trzeci z 12 przetestowanych serków wiejskich różnych marek zawierał konserwanty chemiczne. Producenci nie informowali o tym konsumentów.
Nieinformowanie o prawie do reklamacji albo o całkowitej cenie usługi - to praktyki, które mogą drogo kosztować. Przekonały się o tym dwie spółki ukarane ostatnio przez Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Twój bagaż zaginął, a złożona reklamacja nie przyniosła skutku? Firma, od której wynająłeś samochód w Grecji nie wywiązała się z umowy? Konsumentom, którzy borykają się z takimi i innymi problemami przychodzi z pomocą Europejskie Centrum Konsumenckie.
30 mln Europejczyków w 2008 roku zrobiło zakupy przez Internet w innym kraju. Jeżeli wejdą w życie przepisy, nad którymi obecnie pracuje Komisja Europejska, zainteresowanie tą formą sprzedaży wzrośnie.
Ponad 60 proc. z nas jest zadowolonych z poziomu przestrzegania przez przedsiębiorców przepisów chroniących konsumentów. Chętnie egzekwujemy swoje prawa: reklamujemy wadliwe produkty, a jeśli to nie pomoże, częściej niż przeciętny mieszkaniec UE podejmujemy dalsze kroki w dochodzeniu swoich praw - takie wyniki przyniosło badanie przeprowadzonym na zlecenie Komisji Europejskiej.
W sklepach właśnie zaczęły się letnie wyprzedaże. O 30, 50 a nawet 70 proc. taniej można kupić ubrania, buty czy sprzęt RTV. Dla wielu z nas taki upust jest propozycją nie do odrzucenia. UOKiK radzi, na co uważać w zakupowej gorączce i jak egzekwować swoje prawa.