Reklamy działają na konsumenta na różne sposoby, np. odwołują się do zmysłów, wartości rodziny czy idealnego obrazu samego siebie. Bardzo łatwo łapiemy się na te haczyki. Badania pokazują, że 80 proc. konsumentów ulega przekazom reklamowym.
Pasażerom pociągow przysługują pewne prawa, w w tym prawo do odszkodowania. Jakie możliwości daje zatem prawo niezadowolonym pasażerom kolei?
Sylwestrowe problemy przyprawiają o zawrót głowy. Czy szatnia odpowiada za nasze okrycia wierzchnie i inne pozostawione w niej rzeczy? Czy można reklamować nieudaną imprezę sylwestrową? Jak bezpiecznie korzystać z solarium? Czego domagać się u fryzjera?
System ochrony klientów sklepów internetowych w Polsce działa dobrze - twierdzi Najwyższa izba Kontroli. Konsumenci mogą liczyć na bezpłatne porady prawne, a składane przez nich skargi są rozpatrywane rzetelnie i w większości terminowo.
Jak mówi pewien przebój z popularrnego filmu świątecznego, "Gwiazdka jest wszędzie". Z głośników w centrach handlowych radośnie rozbrzmiewają zachęcające do zakupów utwory. Promocje, rabaty, wyprzedaże poprzednich kolekcji widoczne są już na każdym kroku. To właśnie te czynniki zachęcają nas do często niekontrolowanych zakupów. Niestety gdy już dotrzemy do domu, zdarza się, że zakupiony przez nas produkt nie jest w pełni sprawny, uszkodzony lub po prostu nie działa. Co w takiej sytuacji może zrobić konsument? Oto kilka prostych porad.
Firma pożyczkowa Prominent CF naruszała zbiorowe interesy konsumentów, stosując niekorzystne zapisy i nieprawdziwe informacje w umowach – uznał Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, potwierdzając decyzję UOKiK. Utrzymana została również kara finansowa w wysokości niemal 40 tysięcy złotych.
Jakie informacje powinien otrzymać konsument przed podpisaniem umowy z kredytodawcą? Na co zwrócić uwagę analizując oferty produktów finansowych dostępnych na rynku? UOKiK przypomina o prawach i obowiązkach oraz odpowiada na najczęściej zadawane pytania.
Co może zrobić turysta,gdy biuro, w którym wykupił wycieczkę upada? Czy touroperator może zmienić cenę lub warunku wyjazdu? Jakie mamy prawa, gdy urlop nie przebiega zgodnie z planem? Te i inne pytania nurtują co roku osoby, planujące zorganizowany wyjazd zagraniczny.
Ecco Holiday anuluje wiele wycieczek first minute zarezerwowanych w ramach zimowych promocji. Tracą na tym nie tylko klienci ale także pośredniczy sprzedający wycieczki. Inni organizatorzy postanowili zaproponować własną ofertę tym, którzy musieli zrezygnować z zaplanowanych wakacji.
Odwołany lot do Madrytu? Opóźniony o 2 godziny pociąg do Berlina? Standard francuskiego hotelu niezgodny z jego klasą? Musisz zrezygnować z wycieczki, czy poniesiesz konsekwencje finansowe? Europejskie Centrum Konsumenta przygotowało kilka prostych rad na kłopoty w podróży - cennych tym bardziej, że właśnie na dobre zaczyna się sezon turystyczny.
Plaża dwa kilometry od hotelu, a miała być „blisko", strata doby hotelowej przez opóźniony lot, zagubienie bagażu przez linie lotnicze czy drogi sprzęt fotograficzny kupiony podczas podróży po Europie, który okazał się być bublem - to wspomnienia, jakie wiele osób przywozi z wakacji. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak napisać reklamację i walczyć o swoje prawa w takich przypadkach.
Zakupy w Internecie to niemal codzienność. W ubiegłym roku skorzystało z nich aż 74% internautów. Poza tym, że okazje i przeceny trwają tutaj 24h na dobę, jest to także spora oszczędność czasu, co przy obecnym tempie życia nabiera kluczowego znaczenia. Handel w sieci niesie jednak wiele zagrożeń i pułapek, które często niepotrzebnie bagatelizujemy. O czym warto pamiętać?
15 marca, co roku obchodzony jest Światowy Dzień Konsumenta. W tym dniu, w 1962 roku John F. Kennedy, prezydent USA, sformułował cztery podstawowe prawa konsumentów - do informacji, wyboru, do bezpieczeństwa i do reprezentacji.
Światowy Dzień Praw Konsumenta, obchodzony 15 marca, jest okazją do upowszechniania wiedzy o prawach przysługujących konsumentom. Z tej okazji w najbliższą sobotę, 12 marca, w godz. 12.00 - 18.00, odbędą się w centrum handlowym Arkadia - Targi Wiedzy Konsumenckiej.
Dłuższy termin na odstąpienie od umowy oraz zwiększenie kwoty udzielanego kredytu - to niektóre z założeń do ustawy o kredycie konsumenckim, które 5 stycznia przyjęła Rada Ministrów.