Trzech na czterech konsumentów korzysta z letnich wyprzedaży. Często kupujemy za dużo, gdyż chcemy skorzystać z wielu okazji. Zwroty wyglądają jednak inaczej w e-sklepach i sklepach stacjonarnych. Gdzie i jak kupować, aby bez problemu oddać przeceniony produkt?
Zakupy towaru niezgodnego z opisem zdarzają się nie tylko kupującym przez Internet. W sklepach także często decydujemy się na kupno pod wpływem opisu interesującego nas przedmiotu. Kubeł zimnej wody wylewa się na nas w domu, gdy odpakowujemy zakupy. Jakie mamy prawa, gdy kupimy towar niezgodny z opisem?
Coraz więcej osób robi zakupy przez Internet, także w zagranicznych e-sklepach. Za granicą najchętniej kupujemy elektronikę, perfumy, kosmetyki, biżuterię oraz ubrania. Więcej możliwości zakupowych to więcej transakcji, ale także więcej ewentualnych reklamacji i sporów. Jak je rozwiązywać w sklepach bez granic?
Na kilka dni przed końcem minionego roku weszła w życie ustawa o prawach konsumenta. Zmiany, które znalazły się w nowych przepisach spodobają się zapewne wielu kupującym, ale przyjdzie na nie trochę poczekać. Stare prawo zostanie bowiem z nami na jakiś czas.
W tym roku, 25 grudnia 2014 r., wejdą w życie nowe przepisy regulujące stosunki pomiędzy przedsiębiorcami a konsumentami. Nowa ustawa o prawach konsumenta wprowadzi poważne zmiany do kodeksu cywilnego oraz zastąpi dotychczasowe przepisy, dając wiele przywilejów konsumentom. Marcin Paczewski i Mateusz Jan Stańczyk, prawnicy z Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy, wskazują 10 kluczowych zmian, które wprowadzają nowe przepisy.
Ponad połowa partii pieczywa skontrolowanych przez UOKiK budziła zastrzeżenia. Jakie informacje powinny znaleźć się na opakowaniach i etykietach pieczywa oferowanego konsumentom?
Czy udając się do szkoły tańca, fitness klubu, pływalni, na mecz lub koncert - zawsze korzystamy w pełni z naszych praw? UOKiK radzi, na co zwrócić uwagę, zawierając umowę z przedsiębiorcami organizującymi czas wolny
Wyjeżdżając na wakacje myślimy o wypoczynku, przyjemnościach i spokoju. Dlatego przydarzające się w ich trakcie nieprzyjemne zdarzenia zaskakują nas bardziej i bardziej wytrącają z równowagi. Jak poradzić sobie z wakacyjnymi problemami? Oto kilka porad Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
27 czerwca (piątek) po raz kolejny odbędzie się akcja ECK „Dzień Podróżującego Konsumenta”. Wspólnie z Urzędem Transportu Kolejowego na Dworcu Centralnym w Warszawie oraz na Lotnisku Warszawa Modlin zostaną zorganizowane stoiska o charakterze edukacyjnym.
Na pokazie i od akwizytora można dokonać wygodnych i korzystnych zakupów, trzeba jednak znać swoje prawa i zawierać umowę wyłącznie z przedsiębiorcami, którzy je respektują. Podstawowe prawo osób zawierających umowy poza lokalem przedsiębiorcy, to możliwość zrezygnowania w ciągu 10 dni. Po raz pierwszy o prawach i obowiązkach konsumentów wspólnie informuje wiele instytucji zajmujących się prawami konsumentów.
Reklamy działają na konsumenta na różne sposoby, np. odwołują się do zmysłów, wartości rodziny czy idealnego obrazu samego siebie. Bardzo łatwo łapiemy się na te haczyki. Badania pokazują, że 80 proc. konsumentów ulega przekazom reklamowym.
Pasażerom pociągow przysługują pewne prawa, w w tym prawo do odszkodowania. Jakie możliwości daje zatem prawo niezadowolonym pasażerom kolei?
Sylwestrowe problemy przyprawiają o zawrót głowy. Czy szatnia odpowiada za nasze okrycia wierzchnie i inne pozostawione w niej rzeczy? Czy można reklamować nieudaną imprezę sylwestrową? Jak bezpiecznie korzystać z solarium? Czego domagać się u fryzjera?
System ochrony klientów sklepów internetowych w Polsce działa dobrze - twierdzi Najwyższa izba Kontroli. Konsumenci mogą liczyć na bezpłatne porady prawne, a składane przez nich skargi są rozpatrywane rzetelnie i w większości terminowo.
Jak mówi pewien przebój z popularrnego filmu świątecznego, "Gwiazdka jest wszędzie". Z głośników w centrach handlowych radośnie rozbrzmiewają zachęcające do zakupów utwory. Promocje, rabaty, wyprzedaże poprzednich kolekcji widoczne są już na każdym kroku. To właśnie te czynniki zachęcają nas do często niekontrolowanych zakupów. Niestety gdy już dotrzemy do domu, zdarza się, że zakupiony przez nas produkt nie jest w pełni sprawny, uszkodzony lub po prostu nie działa. Co w takiej sytuacji może zrobić konsument? Oto kilka prostych porad.