W wakacje coraz częściej podróżujemy samolotem – najbezpieczniejszym i najszybszym środkiem transportu. Jednak zanim wyruszymy na lotnisko warto poznać prawa jakie przysługują pasażerowi w przypadku, gdy lot został opóźniony, odwołany lub pasażerowi odmówiono wejścia na pokład samolotu.
Już blisko połowa Polaków deklaruje, że wyjeżdża na wakacje z biurem podróży – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie UOKiK przez TNS Polska. Prawie trzy czwarte z nich deklaruje, że czyta umowy przed podpisaniem. Sondaże dotyczące usług turystycznych prowadzone od 2012 roku wskazują na to, że świadomość konsumentów stale rośnie. W tym czasie odsetek osób, które wiedzą, ile mają czasu na reklamację imprezy turystycznej wzrósł z 7 do 21 proc.
Zapraszali na bezpłatne badanie układu krążenia, w rzeczywistości chodziło o sprzedaż sprzętu paramedycznego. UOKiK nakazał firmie VRM Group natychmiastowe zaniechanie nieuczciwych praktyk.
Co oznacza długi kod na skorupce jajka? Ile tłuszczu mlecznego musi zawierać masło? Przed zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, wybierając produkty spożywcze.
Nadzwyczajne okoliczności odwołania lotu czy tylko wymówka ze strony przewoźnika? Warto poznać odpowiedź na to pytanie, jeśli spędziliśmy początek ferii zimowych na lotnisku z powodu odwołania czy opóźnienia lotu. Dlaczego jest to tak istotne? To właśnie od przyczyny opóźnienia lub odwołania rejsu zależy, czy przewoźnik ma obowiązek wypłacić nam rekompensatę finansową sięgającą nawet 600 euro.
Wybierając prezent dla dziecka, upewnij się, że będzie on bezpieczny. Przeczytaj instrukcję użytkowania, sprawdź, czy drobne elementy nie odpadają przy lekkim naciśnięciu, wybierz produkt dostosowany do wieku. Jak co roku Inspekcja Handlowa na zlecenie UOKiK kontrolowała zabawki oraz inne produkty przeznaczone dla najmłodszych.
Czy można zwrócić towar kupiony od użytkownika na Allegro? W jakim stanie powinien być oddawany przedmiot? Kiedy e-sprzedawca nie musi zwrócić kupującemu pełnych kosztów? Jakiego nieudanego zakupu nie przyjmie z powrotem sklep internetowy?
Zwrot nietrafionego prezentu? Możliwy wtedy, gdy kupujemy na odległość, np. przez Internet. Kosztowny „gratis”? Porównuj ceny. W gorączce świątecznych zakupów skorzystaj ze specjalnych porad udzielanych przez organizacje konsumenckie.
Nasycenie rynku wszelkiego rodzaju usługami i ofertami firm telekomunikacyjnych sprawia, że dostawcy usług szukają coraz bardziej wymyślnych sposobów na zdobycie klienta. Jednym z częstych przykładów jest wizyta przedstawiciela handlowego lub kuriera w naszym domu, w celu przedstawienia oferty „korzystniejszej, jedynej w swoim rodzaju, dostępnej tylko dla nas, tylko teraz” – pod warunkiem jej natychmiastowego podpisania.
Im wcześniej - tym większe rabaty i duży wybór. Im później - rabaty jeszcze większe, a wybór znacznie mniejszy. Zanim kupisz wycieczkę czy wczasy last minute, dokładnie przeczytaj umowę – radzi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Trzech na czterech konsumentów korzysta z letnich wyprzedaży. Często kupujemy za dużo, gdyż chcemy skorzystać z wielu okazji. Zwroty wyglądają jednak inaczej w e-sklepach i sklepach stacjonarnych. Gdzie i jak kupować, aby bez problemu oddać przeceniony produkt?
Zakupy towaru niezgodnego z opisem zdarzają się nie tylko kupującym przez Internet. W sklepach także często decydujemy się na kupno pod wpływem opisu interesującego nas przedmiotu. Kubeł zimnej wody wylewa się na nas w domu, gdy odpakowujemy zakupy. Jakie mamy prawa, gdy kupimy towar niezgodny z opisem?
Coraz więcej osób robi zakupy przez Internet, także w zagranicznych e-sklepach. Za granicą najchętniej kupujemy elektronikę, perfumy, kosmetyki, biżuterię oraz ubrania. Więcej możliwości zakupowych to więcej transakcji, ale także więcej ewentualnych reklamacji i sporów. Jak je rozwiązywać w sklepach bez granic?
Na kilka dni przed końcem minionego roku weszła w życie ustawa o prawach konsumenta. Zmiany, które znalazły się w nowych przepisach spodobają się zapewne wielu kupującym, ale przyjdzie na nie trochę poczekać. Stare prawo zostanie bowiem z nami na jakiś czas.
W tym roku, 25 grudnia 2014 r., wejdą w życie nowe przepisy regulujące stosunki pomiędzy przedsiębiorcami a konsumentami. Nowa ustawa o prawach konsumenta wprowadzi poważne zmiany do kodeksu cywilnego oraz zastąpi dotychczasowe przepisy, dając wiele przywilejów konsumentom. Marcin Paczewski i Mateusz Jan Stańczyk, prawnicy z Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy, wskazują 10 kluczowych zmian, które wprowadzają nowe przepisy.