19 mln zł – to kwota, którą przestępcy w 2017 r. wyłudzili od seniorów m.in. przez telefon, podając się za pracowników firm pożyczkowych i operatorów telekomunikacyjnych. Tylko w I kw. 2018 r. w wyniku tego typu oszustw starsze osoby utraciły 4,3 mln zł. W trakcie rozmowy telefonicznej można nie tylko paść ofiarą przestępstwa, np. gdy oszust podaje się za pracownika banku w celu wyłudzenia danych osobowych, ale także zawrzeć niekorzystną umowę, co z całą pewnością dotkliwie odczuje nasz domowy budżet. Warto zatem wiedzieć, jak uniknąć podejmowania takich błędnych decyzji i jak bezpiecznie zawierać umowy na odległość, by te nie stały się źródłem poważnych problemów finansowych.
Sprzedaż na pokazach może być już niebawem mocno ograniczona. Rząd postanowił postawić tamę firmom handlowym nakłaniającym seniorów do zakupu drogich zestawów garnków, koców czy urządzeń paramedycznych, z reguły sprzedawanych po drastycznie zawyżonych cenach lub pozbawionych właściwości opisywanych w czasie sprzedaży.
Posezonowe wyprzedaże trwają w najlepsze, a sklepowe witryny kuszą obniżkami. Dla domowych budżetów dodatkowe zakupy mogą być jednak zbyt dużym obciążeniem po świątecznych wydatkach, na które, jak podaje Deloitte, średnio planowaliśmy wydać 882 zł. Jak mądrze i bezpiecznie korzystać z promocji, by nie zaczynać 2018 r. z dziurą w domowych finansach?
Wieprzowina w tatarze wołowym, substancje dodatkowe E- w białej kiełbasie, których nie powinno być – Inspekcja Handlowa sprawdziła surowe mięso i jego wyroby. Inspektorzy zakwestionowali produkty sprzedawane w 70 sklepach na 168 sprawdzonych.
Black Friday, czyli po polsku Czarny Piątek, to dzień wielkich wyprzedaży, które rozpoczynają sezon świąteczny. W USA to już tradycja, ale od kilku lat także w Polsce sklepy przygotowują na ten dzień specjalne oferty, a klienci szturmują sklepy – również internetowe. Warto do zakupów podejść z rozsądkiem.
24 listopada wypada wyprzedażowy Black Firday, w grudniu czeka nas przedświąteczna gorączka zakupów, a po świętach znów wyprzedaże. Polacy kochają promocje, ale czasami przynoszą im one więcej szkody niż korzyści. Na co uważać, aby nie skończyć z „zakupowym kacem”?
1 października obchodzimy Międzynarodowy Dzień Osób Starszych. Sprzedawcy często wykorzystują ufność seniorów. Seniorzy niechętnie składają reklamację, nie walczą o swoje prawa, wierzą w zapewnienia sprzedawcy, a wykorzystują to nieuczciwi przedsiębiorcy. Powszechne jest podszywanie się pod sprzedawcę prądu, wprowadzanie w błąd co do leczniczych właściwości produktów.
Kupując towar w tradycyjnym sklepie trzeba wiedzieć o tym, że prawo nie wymaga od sprzedawcy, aby przyjął zwrot pełnowartościowego produktu i oddał klientowi pieniądze. Składając reklamację, pamiętajmy, że przysługuje nam na to dwa lata od zakupu.
Okres wakacyjny w branży lotniczej jest jednym z najgorętszych. W tym czasie szczególnie warto poznać swoje prawa, jeżeli nasz lot zostanie odwołany lub będzie miał duże opóźnienie. Pomoże to oszczędzić wielu niepotrzebnych nerwów.
Ubrania przecenione nie podlegają reklamacji? Niższa cena na półce – wyższa na paragonie? W szale letnich wyprzedaży, warto mieć głowę na karku. Przypominamy o najważniejszych zasadach zakupów w promocji.
W wakacje coraz częściej podróżujemy samolotem – najbezpieczniejszym i najszybszym środkiem transportu. Jednak zanim wyruszymy na lotnisko warto poznać prawa jakie przysługują pasażerowi w przypadku, gdy lot został opóźniony, odwołany lub pasażerowi odmówiono wejścia na pokład samolotu.
Już blisko połowa Polaków deklaruje, że wyjeżdża na wakacje z biurem podróży – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie UOKiK przez TNS Polska. Prawie trzy czwarte z nich deklaruje, że czyta umowy przed podpisaniem. Sondaże dotyczące usług turystycznych prowadzone od 2012 roku wskazują na to, że świadomość konsumentów stale rośnie. W tym czasie odsetek osób, które wiedzą, ile mają czasu na reklamację imprezy turystycznej wzrósł z 7 do 21 proc.
Zapraszali na bezpłatne badanie układu krążenia, w rzeczywistości chodziło o sprzedaż sprzętu paramedycznego. UOKiK nakazał firmie VRM Group natychmiastowe zaniechanie nieuczciwych praktyk.
Co oznacza długi kod na skorupce jajka? Ile tłuszczu mlecznego musi zawierać masło? Przed zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, wybierając produkty spożywcze.
Nadzwyczajne okoliczności odwołania lotu czy tylko wymówka ze strony przewoźnika? Warto poznać odpowiedź na to pytanie, jeśli spędziliśmy początek ferii zimowych na lotnisku z powodu odwołania czy opóźnienia lotu. Dlaczego jest to tak istotne? To właśnie od przyczyny opóźnienia lub odwołania rejsu zależy, czy przewoźnik ma obowiązek wypłacić nam rekompensatę finansową sięgającą nawet 600 euro.