Osoby starsze często padają ofiarą nieuczciwych handlowców, dlatego cztery instytucje połączyły siły, aby ostrzegać seniorów. UOKiK, Policja, ZUS i KRUS podpisały porozumienie o wspólnej akcji edukacyjnej.
Dostałeś niesłusznie nakaz zapłaty lub pismo z sądu? Zostałeś pozwany przez firmę, która wprowadziła cię w błąd? Twoją sprawą zajmie się Stowarzyszenie Aquila. Pomoc przeznaczona jest dla osób, które akwizytor podstępem namówił do zmiany sprzedawcy prądu, gazu, usług telekomunikacyjnych.
1 lipca wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące imprez turystycznych i usług powiązanych (do umów podpisanych przed tą datą stosuje się dotychczasowe zasady). Dzięki nim konsumenci z całej Unii Europejskiej będą chronieni na takim samym poziomie.
Inspekcja Handlowa na zlecenie UOKiK skontrolowała, jak sprzedawcy informują o cenach. Inspektorzy sprawdzili prawie 64 tysiące partii produktów. Zastrzeżenia wzbudziło tylko 6,4 proc. produktów. Większość sprzedawców poprawnie informuje o tym, ile kosztują ich produkty.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymał ponad 200 skarg na działania Telekomunikacji Cyfrowej Sp. z o.o. w Warszawie - spółki świadczącej usługi telefoniczne w sieci stacjonarnej. UOKiK zdecydował się ostrzec konsumentów, ponieważ praktyki spółki mogą powodować znaczne straty finansowe i niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów.
Orange Polska bezprawnie przedłużał umowy o świadczenie usług stacjonarnych o wiele miesięcy bez wyraźnej zgody konsumentów – uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Operator został ukarany na kwotę niemal 30 mln zł. Będzie musiał również zwrócić swoim klientom niesłusznie pobrane pieniądze.
Prawie 2 miliony złotych – to najwyższa w historii kara, którą wymierzył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ukarana została firma telekomunikacyjna, która podawała się za dotychczasowego operatora telekomunikacyjnego, oferując zmianę warunków umowy. W rzeczywistości konsumenci podpisywali umowy z nowym operatorem.
10 stycznia 2017 roku w życie wejdą nowe przepisy, które uproszczą i przyspieszą rozstrzyganie sporów pomiędzy klientem a sprzedawcą. Ustawa narzuci na przedsiębiorców wymóg informowania konsumentów o możliwości polubownego i pozasądowego rozstrzygnięcia konfliktu. Mediacjami zajmą specjalnie powołane w tym celu organy przy UOKiK. Nowe prawo jest korzystne nie tylko dla konsumentów, lecz także dla biznesu, bo pozwoli uniknąć kosztownych postępowań w sądzie i strat wizerunkowych.
W przypadku niezgodnej z umową zabawy sylwestrowej, można ją zareklamować – przypomina Federacja Konsumentów. Organizator ponosi też odpowiedzialność za zniszczone lub zagubione rzeczy osobiste pozostawione w szatni. Również biuro podróży, które organizuje kilkudniowy wyjazd połączony z zabawą noworoczną, musi uwzględnić reklamację w przypadku niedotrzymania warunków umowy.
Grudzień to miesiąc intensywnych zakupów związanych ze zbliżającymi się świętami. Bardzo łatwo o nietrafiony prezent czy decyzję pod wpływem kuszących „promocji”. Z pomocą mogą przyjść organizacje konsumenckie, które będą udzielać bezpłatnych porad w okresie świątecznym.
Wczoraj, 17 kwietnia 2016 roku, weszła w życie nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Oznacza to lepszą ochronę konsumentów, szczególnie na rynku usług finansowych.
Pominięcie istotnych informacji o dodatkowej opłacie handlowej, zapewnianie, że podpisanie dokumentów to tylko aktualizacja umowy, nieprzekazywanie konsumentom jej podpisanego egzemplarza – to niektóre z zarzutów, jakie UOKiK postawił sprzedawcy energii elektrycznej Energa Obrót w związku z ofertą Gwarancja Stałej Ceny.
Z wpływających do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów skarg wynika, że firma telekomunikacyjna Telefonia Polska Razem, wprowadza konsumentów w błąd, informując, że reprezentuje dotychczasowego operatora. Często przedstawiciele spółki zabierają też wszystkie podpisane przez klienta dokumenty. To kolejne ostrzeżenie konsumenckie wydane przez UOKiK.
Po raz pierwszy Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skorzystał z prawa do ostrzeżenia konsumenckiego. UOKiK przed korzystaniem ze stron ale-gratka.pl, bez-posrednikow.pl, ofertynet.com.pl, ale-gratka.com, alegratka.eu, top-gratka.pl. Serwisy te mogą powodować znaczne straty dla klientów. Ostrzeżenia są wykorzystywane w przypadku stwierdzenia przez Urząd szczególnie uzasadnionego podejrzenia stosowania przez przedsiębiorcę nielegalnych praktyk, mogących narazić konsumentów na straty.
Bank nie może w trakcie wykonywania umowy zmieniać jej warunków, gdy nie ma odpowiedniej klauzuli modyfikacyjnej. Niedozwolone jest też zastępowanie postanowienia niedozwolonego inną klauzulą. Credit Agricole Bank Polska mógł bez podstawy prawnej dokonać szeregu zmian m.in. w umowach o kredyt hipoteczny. UOKiK już w tej sprawie wszczął postępowanie przeciwko bankowi, w którym kwestionuje aż sześć praktyk. Urząd sprawdza też 11 innych banków.