W czyich rękach są wiodące rodzime media? Do kogo należą największe dzienniki lokalne, tygodniki lokalne, miesięczniki, dwutygodniki oraz tygodniki i dwutygodniki z programem telewizyjnym sprawdził portal Money.pl.
W plebiscycie Wybór Konsumenta wyłoniono 19 liderów wśród mediów dostępnych na rynku polskim. Wyboru dokonali stali czytelnicy, telewidzowie, słuchacze określonego rodzaju medium.
Z badań hiszpańskiej fundacji BBVA wynika, że telewizja jest głównym źródłem informacji na tematy naukowe. Gazety zajęły drugie miejsce. Okazuje się jednocześnie, że poziom zainteresowania zagadnieniami naukowymi jest wyższy niż deklarowane poczucie bycia poinformowanym co do tych kwestii.
W czerwcu 2012 roku piłkarskie mistrzostwa zdominowały media, odsuwając w kąt nawet politykę. Euro nie tylko było głównym tematem cytowań, ale też pozwoliło na zaistnienie - a przynajmniej spory awans - w rankingu opiniotwórczości, sportowej prasie i portalom. Sportowe awanse nie sięgnęły jednak podium: pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych mediów zdobyła Gazeta Wyborcza, drugie Rzeczpospolita, a trzecie Dziennik Gazeta Prawna - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. Tuż za podium uplasowały się: RMF FM, Radio ZET oraz Przegląd Sportowy.
Marta Grycan oraz jej trzy córki: Wiktoria, Weronika i Gabriela opanowały polskie media. Konsekwencja w budowaniu wizerunku Grycanek przełożyła się na zarówno na olbrzymie zainteresowanie środków masowego przekazu, jak i niezwykle wysoki ekwiwalent reklamowy. Rodzimych celebrytek nie przyćmiewają nawet amerykańskie Kardashianki – wynika z analizy agencji informacyjnej „Press-Service Monitoring Mediów”.
Agencja informacyjna PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeprowadziła analizę dzienników ogólnopolskich („Dziennik Gazeta Prawna”, „Fakt”, „Gazeta Wyborcza”, „Metro”, „Nasz Dziennik”, „Polska the Times”, „Rzeczpospolita”, „Super Express”) pod kątem wydźwięku materiałów dotyczących ministrów w obecnym rządzie. Badanie dotyczyło tekstów opublikowanych w dniach od 1 do 31 sierpnia 2011.
Wybory parlamentarne coraz bliżej, a w nich największą rolę odgrywają „lokomotywy” wyborcze. Co o liderach partii politycznych pisze polska prasa? Który z nich stoi na lepszej pozycji przed elekcją? Czym różni się przekaz poszczególnych tytułów? „Press-Service Monitoring Mediów” wydał kolejny raport z badania „Scena Polityczna”, zawierający odpowiedzi na te pytania.
Polacy znacznie częściej niż użytkownicy mobilnego internetu w innych krajach europejskich wyszukują informacje za pomocą telefonu komórkowego, a upodobanie do mediów mobilnych negatywnie wpływa na na korzystanie z mediów tradycyjnych - wynika z opublikowanego przez Orange badania „Mobile Exposure 2010”.
„Polska” od najbliższej środy, tj. 21 stycznia, ukazywać się będzie z bezpłatnym dodatkiem „50+ tygodnik pracownika, emeryta, rencisty”. Skierowany jest on do osób po pięćdziesiątce i skoncentrowany na tematyce emerytur i rent.
Bluszcz to tygodnik kobiecy, wydawany w Warszawie w latach 1865 - 1939. Założony został przez Michała Glücksberga. Prezentował program emancypacji kobiet. Z tygodnikiem współpracowali między innymi: Maria Konopnicka, Eliza Orzeszkowa, Adam Asnyk, Maria Dąbrowska, Konstanty Ildefons Gałczyński, Maria Kuncewiczowa.
Jeszcze w lutym ukaże się zerowy numer nowego miesięcznika „Polski Senior” skierowanego do osób starszych, emerytów i rencistów. Pismo wydawane będzie przez wydawnictwo Sewerexpo.
Jak cię widzą tak cię piszą – w oparciu o znaną wszystkim zasadę postanowiono sprawdzić jaki obraz starości pojawia się w polskich mediach. W ramach badań współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej i Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w programie Komisji Europejskiej Europejski Rok Równych Szans dla Wszystkich 2007 przez cały sierpień analizowano ponad 900 tytułów polskiej prasy, portale internetowe, radio i telewizję.