Polscy pracownicy są podzieleni. Zdaniem 48,6 proc. lojalność przekłada się na finansowe i pozafinansowe korzyści. Pozostali nie mają zdania lub uważają, że nowi pracownicy otrzymują podobne warunki.
Polska odnotowała w tym roku rekordowo niski poziom zaangażowania pracowników oraz historycznie najmniejsze zaangażowanie Polaków w pracę w stosunku do mieszkańców krajów europejskich. Aż 52% polskich pracowników nie czuje się zaangażowanych w wykonywaną pracę, a różnica pomiędzy Polską i Europą w tym zakresie osiągnęła rekordową wartość – 14%.
Po raz pierwszy w historii 2 na 5 ankietowanych przedsiębiorców deklaruje, że w ciągu najbliższego półrocza zamierza zwiększyć zatrudnienie. W porównaniu do zeszłego kwartału ten odsetek wzrósł o 6 punktów procentowych. Pracowników czekają też podwyżki. 29% firm deklaruje, że zamierzają zwiększyć wynagrodzenie w najbliższym półroczu – pokazała analiza Instytutu Badawczego Randstad. To oznacza, że firmy zaczynają rywalizować o pracownika i nie wykluczone, że będą ich także "podbierać".
Z analiz przeprowadzonych przez serwis Money.pl wynika, że zarabiamy coraz mniej, chociaż pracodawców stać jest na podwyżki. Okazuje się, że choć kondycja firm się poprawia, pracodawcy niechętnie rozważają podwyższenie pensji swoim podwładnym. W minionym miesiącu zarobki spadły o dwa procent w odniesieniu do lipca, a w poprzednich kilkunastu miesiącach niewielkie podwyżki padły łupem inflacji.
Problem kradzieży i oszustw w pracy, czyli tzw. anomii pracowniczej, dotyczy 78% pracodawców w Polsce - wynika z raportu przygotowanego przez firmę Euler Hermes przy współpracy z Pracodawcami RP. W samym tylko handlu detalicznym straty finansowe przedsiębiorców z tytułu okradania przez pracowników wyniosły w 2011 r. w Polsce ponad 1,7 mld zł. Według Światowego Raportu o Kradzieży w Handlu Detalicznym zajmujemy niechlubne 3. miejsce w Europie. Pod tym względem Polskę wyprzedza jedynie Rosja i Słowacja.