Już niemal tysiąc osób 50+ wzięło udział w cyklu motywacyjnych warsztatów realizowanych w ramach kampanii „Polko, odważ się na zmiany!”. Frekwencja na warsztatach potwierdza wyniki przeprowadzonego badania „Polko, odważ się na zmiany” – Polki 50+ są otwarte na zmiany, świadome, ciekawe świata, gotowe na „rozsądne szaleństwa”.
Osiem na dziesięć Polek czuje się średnio 8 lat młodziej, niż wynikałoby to z ich metryki. Polki w największym stopniu zadowolone są z sytuacji mieszkaniowej oraz ogólnie ze swojego życia, zaś najmniej z dochodów i wagi – wynika z raportu „Polko, odważ się na zmiany”. Potrzeby Polek zmieniają się wraz z wiekiem. Jak Polki widzą siebie i jakich zmian oczkują?
W Polsce żyje 6,7 mln kobiet między 45. a 70. rokiem życia i blisko 30 proc. z nich, czyli ok 2 mln, rzadko lub w ogóle nie korzysta z Internetu – wynika z Raportu Aasa – Polki Wykluczone Cyfrowo 2017. 39 proc. wykluczonych cyfrowo Polek w wieku 45-70 deklaruje, że nie korzysta z Internetu, chociaż ma do niego dostęp, a prawie tyle samo (38 proc.) nie ma do niego dostępu.
Polki zakładają własne firmy przede wszystkim z chęci przejścia „na swoje” i rozwoju osobistego, a nie trudnej sytuacji zawodowej, w której się znalazły - wynika z ogłoszonego w środę raportu przygotowanego przez ośrodek badawczy DELab UW na zlecenie Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet. W zdecydowanej większości przypadków przedsiębiorczynie znajdują wsparcie wśród swoich najbliższych, zdarza się jednak później, że ich sukcesy wzbudzają zazdrość w rodzinie.
Co trzecia osoba trafiająca na listę nierzetelnych płatników to kobieta – wynika z danych Krajowego Rejestru Długów. Zadłużenie blisko 810 tys. Polek wynosi 8,4 mld złotych. Na mapie Polski są takie regiony, w których płeć piękna wyjątkowo śmielej zapożycza się, potem nie płaci zobowiązań, a jej średnie zadłużenie znacznie przekracza dług statycznej kobiety.
69 proc. badanych kobiet chce zmian w swoim życiu seksualnym. Jakich? Najchętniej widziane przez kobiety są: częstsze kontakty seksualne, więcej eksperymentów oraz wydłużenie i ulepszenie gry wstępnej – takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez TNS Polska w ramach kampanii „Nie łykam, czyli wszystko, co powinnaś wiedzieć o antykoncepcji”.
Aż 17% mężczyzn i ponad 20% kobiet w wieku emerytalnym (65-67 lat) w państwach UE jest narażonych na wykluczenie społeczne i ubóstwo – wynika z danych Eurostatu. Źródłem tego problemu jest przede wszystkim niski wskaźnik dzietności, brak dbania o ciągłość zatrudnienia oraz niechęć do długoterminowego oszczędzania na konkretne cele. W trudnej sytuacji znajdują się Polki, których emerytury są średnio o 45% niższe niż emerytury mężczyzn. Jeśli kobiety nie zadbają o swoje bezpieczeństwo finansowe – na starość grozi im nędza.
Czy ty też czujesz się młodziej niż wskazuje twoja metryka? Przyjemność w życiu sprawia ci spędzanie czasu z rodziną oraz twoja pasja? Bogate życie towarzyskie i seks są dla ciebie źródłem radości? Jeśli odpowiedź na te pytania brzmi twierdząco, to oznacza, że najprawomocniej jesteś osobą młodą duchem. Blisko 70 proc. Polaków czuje się młodsza o co najmniej 10 lat, a zachowanie młodości ducha jest ważne dla aż 85 proc. z nas. Młodsze duchem najczęściej czują się kobiety, osoby z wyższym wykształceniem, posiadające dzieci i pozostające w związkach – wynika z badania Maison & Partners na zlecenie marki Tymbark.
Aż 87 procent Polek poprawiłoby coś w swoim wyglądzie - wynika z raportu, przeprowadzonego na zlecenie marki Gatta. Najbardziej niezadowolone ze swojego wyglądu są młode kobiety w wieku 18-24 oraz 25-34 lata. Kobiety po 55. roku życia najchętniej poprawiłyby sobie brzuch oraz talię.
Statystycznie najbardziej zaangażowanymi pracownikami w firmie są kobiety. 68% z nich zawsze lub prawie zawsze angażuje się w wykonywane zadania, co jeszcze ważniejsze, to właśnie płeć piękna jest najmniej znudzona swoją pracą – takie wnioski płyną z badania „Czy Polacy ziewają w pracy?”.
Ponad połowa Polek uważa, że pracę znajduje się głównie po znajomości. Ponad 77 % z zapytanych kobiet zarekomendowałoby znajomego lub znajomą do pracy, tylko wówczas jeśli mieliby odpowiednie kompetencje.
Kobiety uważają Włochów za najatrakcyjniejszych podczas wakacji – zaraz po własnych rodakach - wynika z europejskiego badania przeprowadzonego przez portal turystyczny Zoover.
W ponad dwóch piątych związków sprawowanie obowiązków domowych ciąży wyłącznie na kobietach, które bądź poświęcają się tylko rodzinie, bądź godzą funkcje domowe z zawodowymi – wynika z sondażu przeprowadzonego przez CBOS. To głównie z tej grupy rekrutują się kobiety sfrustrowane swoją sytuacją, najczęściej matki, mieszkanki małych miast, lepiej wykształcone i gorzej sytuowane – odczuwające niedobór czasu na dom, pracę lub deficyt partnerstwa w związku.
1 kwietnia, po długiej chorobie zmarła Barbara Piasecka-Johnson, jedna z najbogatszych kobiet na świecie, wdowa po Johnie Seward Johnsonie I.