Wyniki badania European Trusted Brands 2010, przeprowadzonego przez Reader's Digest wykazują duże zaufanie Polaków do internetu. Jest to jeden z najwyższych wskaźników w Europie - pod tym względem wyprzedzają nas jedynie Czesi.
Polacy są osobami rodzinnymi, które dużym zaufaniem darzą zarówno członków swych rodzin jak i instytucję małżeństwa - wynika z tegorocznej, dziesiątej już odsłony badania European Trusted Brands. Postrzegamy się także jako osoby szczere, przy czym częściej wskazywały tę cechę ankietowane kobiety, respondenci w wieku do 60 lat, a także przedstawiciele rodzin z dziećmi. Pomimo tak wysokiego odsetka wskazań, Polacy rzadziej przyznają się do szczerości niż przeciętny Europejczyk. Kolejnymi cechami, które najczęściej przypisywali sobie ankietowani były: spostrzegawczość, praktyczność oraz aktywność.
Polacy nie przepadają za łańcuszkami i potępiają zamieszczanie wirusów na stronach WWW i w e-mailach - pokazują przeprowadzone na zlecenie Netii badania zachowań polskich internautów. Wbrew powszechnej opinii, przeszkadza im również brak dbałości o poprawny i kulturalny język w internetowych dyskusjach i materiałach.
Liczba internautów w Polsce zdecydowanie wzrosła - wynika z badania przeprowadzonego przez GfK Polonia. W styczniu 2009 r. odsetek osób korzystających z Internetu wyniósł już 56 procent, o ponad 2 procent więcej niż w grudniu. Oznacza to, że w Polsce jest obecnie 16,7 mln internautów w wieku 15 – 75 lat.
Naukowcy z Uniwersytetu w Leicester postanowili zbadać, ile lat w sposób aktywny przeżywają średnio Europejczycy po pięćdziesiątym roku życia. Okazało się, że najłagodniej starzeją się Duńczycy. Polacy wypadli najlepiej w porównaniu do innych narodów Europy Wschodniej.
Rozpoczęła się kampania społeczno - edukacyjna „Życie za życie”. Jej celem jest ukazanie postaw konkretnych Polaków, którzy w czasie II wojny światowej ratowali Żydów.
58% Polaków wierzy w przesady, wynika z badania przeprowadzonego przez OBOP. Bardziej zabobonne są kobiety, 65% pań wierzy, że jakieś zdarzenia lub przedmioty mogą sprowadzić szczęście lub pecha, podczas gdy 51% panów podziela tę opinię. Do najbardziej przesądnych należą też pięćdziesięciolatkowie, ale już starsi seniorzy są bardzo sceptyczni.
W najbliższych miesiącach liczba użytkowników Internetu w Polsce przekroczy barierę 50% ogółu dorosłych. Wśród młodych Internet jest wszechobecny, używają go prawie wszyscy uczniowie i studenci. Rozszerza się korzystanie z sieci wśród osób w średnim wieku, natomiast najstarsi w dalszym ciągu są w sporej części wyłączeni z tego obszaru aktywności. To wyniki najnowszego badania CBOS.
Większość dorosłych Polaków (82,6 proc.) korzysta, z powodu stanu zdrowia własnego lub dziecka, ze świadczeń zdrowotnych (w ramach ubezpieczenia lub na własny koszt). Trzy czwarte pacjentów (75,8 proc.) leczyło się w ramach ubezpieczenia. Z usług prywatnych, odpłatnie, korzystało ponad dwie piąte ogółu badanych (41,4 proc.), co stanowi połowę wszystkich pacjentów. To wyniki badania CBOS.
Czy Polacy są skoncentrowani na przyjemnościach? Czy ważna jest dla nich tradycja? Czy są skłonni podejmować ryzyko i zmienić raz obraną drogę? Czy są pewni siebie i lubią wyzwania? O tym, jakie podejście do życia mają nasi rodacy dowiedzieć się można z wyników tegorocznej, ósmej już, edycji badania European Trusted Brands 2008.
Starsi Polacy żyjąca poza granicami swojego kraju nie są skazani na samotność. Liczne organizacje pomogą im w zaaklimatyzowaniu się, załatwianiu spraw urzędowych lub socjalno - zdrowotnych.
W lipcu 2007 TNS OBOP zbadał jak rozmawiają Polacy w XXI wieku. Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków. Okazało się, że większość respondentów skarży się na wciąż rosnące tempo życia, a co za tym idzie postępujący brak czasu na kontakty z bliskimi. Najbardziej problem ten dotyka osoby w średnim wieku pracujące zawodowo.
Zdjęcia do najnowszego filmu Waldemara Krzystka „Mała Moskwa” rozpoczynają się 8 sierpnia we Wrocławiu. To pierwsza w Polsce próba fabularnej dokumentacji czasu stacjonowania wojsk sowieckich w naszym kraju.
Jak wynika z badań, Polacy są narodem radosnym a pieniądze nam szczęścia nie dają.