W ostatnim pełnym tygodniu przed świętami Polacy wysłali o prawie 70 proc. więcej paczek niż w zwykłym okresie – taki jest odczyt Barometru Świątecznego Poczty Polskiej na chwilę przed Gwiazdką. Oznacza to, że w tym roku kupiliśmy więcej prezentów niż rok temu.
Od dziś klienci Poczty Polskiej mogą w Internecie kupić i wydrukować znaczki pocztowe, wysłać listy lub kartki, które w papierowej formie dostarczy listonosz.
Poczta Polska długo zwlekała z przeprowadzeniem zmian i nie wykorzystała szansy na dostosowanie się do rynku otwieranego dla innych operatorów pocztowych - wykazała kontrola przeprowadzona przez Najwyższą Izbę Kontroli. Lista zarzutów jest jednak dłuższa. Brak systemu motywacyjnego sprawia, że listonosze, zamiast dostarczać paczki do domów, wolą zostawiać w skrzynkach awiza. Klienci zmuszeni są odbierać przesyłki osobiście, jednak tylko 20 urzędów pocztowych w kraju jest czynnych przez całą dobę, a większość działa w godzinach, które pokrywają się z godzinami pracy innych firm i instytucji.
Jakość usług pocztowych oferowanych przez Pocztę Polską pozostawia wiele do życzenia - to wnioski z badania przeprowadzonego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Celem badania było sprawdzenie, czy Poczta Polska spełnia określone prawem standardy terminowości doręczeń przesyłek. Całkowicie terminowo dostarczane były tylko paczki ekonomiczne.
Zdaniem kontrolerów NIK Poczta Polska coraz gorzej traktuje swoich klientów. Główne zarzuty to coraz gorsza dostępność urzędów pocztowych oraz narażanie przesyłek na zgubienie i zniszczenie.
Strajk na poczcie trwa, ale Zakład Ubezpieczeń Społecznych zapowiada, że strajkujący pocztowcy nie spowodują wstrzymania wypłat rent i emerytur. Przedstawiciele ZUS deklarują, że porozumieli się w tej sprawie z dyrekcją Poczty Polskiej.
Grupa PZU już wkrótce dołączy do dream teamu tworzonego od ubiegłego roku przez Pocztę Polską oraz PKO BP. Okienka Poczty Polskiej mają być dla ubezpieczyciela trampoliną do zwiększenia sprzedaży - donosi "Puls Biznesu".