Poczta Polska wprowadza 27 grudnia br. znaczek oraz kartkę „100. rocznica wybuchu Powstania Wielkopolskiego”. To kolejne emisje upamiętniające odradzającą się po latach zaborów Rzeczpospolitą i jej bohaterów.
1 marca, w Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych, Poczta Polska wprowadza do obiegu emisję „Ryngrafy Żołnierzy Wyklętych” z rotmistrzem „Witoldem” i „Inką”. To kontynuacja serii znaczków pocztowych, poświęconych Żołnierzom Wyklętym. W kolekcji jest już Major „Łupaszko” (2016), „Słony” i „Rój” (2017). Natomiast poza tą serią, ukazał się jeszcze znaczek Feliks Selmanowicz "Zagończyk".
„Operacja polska” przeprowadzona przez NKWD w okresie Wielkiego Terroru w ZSRS, jest jedną z największych zbrodni o znamionach ludobójstwa w historii Europy XX w. Poczta Polska 29 września br. wprowadza do obiegu znaczek upamiętniający zamordowanych Polaków. Wraz ze znaczkiem wydana zostanie koperta okolicznościowa FDC oraz datownik.
Do Majora „Łupaszki”, którego podobizna znalazła się na znaczkach w roku 2016, dołączają „Słony” i „Rój”, którzy są bohaterami emisji filatelistycznej „Ryngrafy Żołnierzy Wyklętych”, która wejdzie do obiegu 1 marca, czyli w Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych.
Od lutego wzrosną ceny za listy krajowe. Poczta Polska podwyżkę tłumaczy koniecznością zapewnienia rentowności usług listowych Poczty i inwestowania w rozwój firmy. Zmiana cen nie obejmie paczek, a także listów wysyłanych za granicę. Zgodę na nowy cennik wyraził już Urząd Komunikacja Elektronicznej.
Poczta Polska zakończyła instalację terminali płatniczych dzierżawionych od firmy eService. W ponad 4600 placówkach narodowego operatora klienci Poczty Polskiej mogą płacić kartami Visa i Mastercard za zakupione towary oraz skorzystać z innych usług realizowanych za pomocą terminali POS.
Od czerwca rusza pilotaż akceptacji kart płatniczych w 200 placówkach pocztowych na terenie całej Polski. Finalnie klienci będą mogli zapłacić kartami w 4700 placówkach Poczty już na przełomie lipca i sierpnia. Płacić kartami będzie można zarówno za usługi pocztowe, jaki i za znaczki pocztowe czy koperty. W terminalach będą również obsługiwane wypłaty gotówki z kart płatniczych oraz możliwy będzie zakup doładowań telefonów komórkowych.
Od 1 marca Poczta Polska rozpoczyna realizację trzyletniego kontraktu na obsługę korespondencji sądowej. Tym samym zakończy się ponad dwuletnia obsługa świadczona na rzecz sądów przez InPost i Polską Grupę Pocztową. Poczta Polska w ciągu trzech lat obowiązywania kontraktu dostarczać będzie m.in. listy polecone nadane przez sądy.
Poczta Polska otworzyła w placówce w Sosnowcu pierwsze w kraju Centrum Aktywności Cyfrowej. Plany Poczty Polskiej obejmują utworzenie nawet 500 takich centrów. Powstają one dzięki współpracy Poczty z Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji. W Centrach obywatele będą mieli dostęp do wybranych usług e-government administracji publicznej, takich jak utworzenie profilu zaufanego e-PUAP, rozliczenie składek ZUS, czy założenie działalności gospodarczej.
Drugiego kwietnia w obiegu znajdzie się znaczek pocztowy wydany z okazji kanonizacji Jana Pawła II. Znaczek jest emitowany wspólnie przez Polskę i Watykan.
W ostatnim pełnym tygodniu przed świętami Polacy wysłali o prawie 70 proc. więcej paczek niż w zwykłym okresie – taki jest odczyt Barometru Świątecznego Poczty Polskiej na chwilę przed Gwiazdką. Oznacza to, że w tym roku kupiliśmy więcej prezentów niż rok temu.
Od dziś klienci Poczty Polskiej mogą w Internecie kupić i wydrukować znaczki pocztowe, wysłać listy lub kartki, które w papierowej formie dostarczy listonosz.
Poczta Polska długo zwlekała z przeprowadzeniem zmian i nie wykorzystała szansy na dostosowanie się do rynku otwieranego dla innych operatorów pocztowych - wykazała kontrola przeprowadzona przez Najwyższą Izbę Kontroli. Lista zarzutów jest jednak dłuższa. Brak systemu motywacyjnego sprawia, że listonosze, zamiast dostarczać paczki do domów, wolą zostawiać w skrzynkach awiza. Klienci zmuszeni są odbierać przesyłki osobiście, jednak tylko 20 urzędów pocztowych w kraju jest czynnych przez całą dobę, a większość działa w godzinach, które pokrywają się z godzinami pracy innych firm i instytucji.
Jakość usług pocztowych oferowanych przez Pocztę Polską pozostawia wiele do życzenia - to wnioski z badania przeprowadzonego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Celem badania było sprawdzenie, czy Poczta Polska spełnia określone prawem standardy terminowości doręczeń przesyłek. Całkowicie terminowo dostarczane były tylko paczki ekonomiczne.
Zdaniem kontrolerów NIK Poczta Polska coraz gorzej traktuje swoich klientów. Główne zarzuty to coraz gorsza dostępność urzędów pocztowych oraz narażanie przesyłek na zgubienie i zniszczenie.