Umiejętność korzystania z Internetu, a przez to pozostawanie w kontakcie z najbliższymi, sprzyja lepszemu starzeniu się.
Każdy z nas doświadcza czasem spadku formy w godzinach popołudniowych. Po kilku godzinach pracy czy wykonywania innych obowiązków nierzadko odczuwa się znużenie czy zmniejszenie poziomu wigoru. Nie musi to jednak wynikać z obiektywnego status quo - często sami jesteśmy odpowiedzialni za brak siły do działania.
Geny mogą być najlepszym wskaźnikiem długowieczności, ale styl życia, w tym pozostawanie w kontakcie z rodziną i przyjaciółmi, są kluczowymi elementami szansy na osiągnięcie wieku 100 lat, wynika z nowego sondażu.
Ma 84 lata i jest na emeryturze, ale nie narzeka na nadmiar wolnego czasu - jest aktywną Internautką. Simone Job świętuje urodziny na Facebooku. Nie jest jednak wyjątkiem, internetowymi surferami stało się wielu jej współmieszkańców z domu opieki.
Naukowcy z Universidad Pompeu Fabra (UPF) zbadali, jak osoby starsze korzystają z poczty elektronicznej w życiu codziennym. Testy przeprowadzono w ośrodkach społecznych w Barcelonie, zostaną wykorzystywane do projektowania nowych systemów e-mail, które mają być bardziej intuicyjne i łatwo dostępne.
Z badań przeprowadzonych przez Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne (American Psychological Association) wynika, że osoby starsze dziesięciokrotnie łatwiej zapamiętują fałszywe informacje i wierzą, że są prawdziwe w porównaniu do osób młodszych.
Okazuje się, że ilość niechcianej korespondencji mailowej czyli spamu ma ścisły związek z adresem mailowym. Z badań przeprowadzonych na Uniwersytecie w Cambridge wynika, że 40% wiadomości, jakie otrzymują posiadacze adresów zaczynających się na literę „M”, „R”, „P” lub „S” to spam, a internauci, którzy dysponują adresem zaczynającym się od „Q”, „Y” lub „Z” dostają o połowę mniej niechcianych maili.
Dzień w dzień pozbywamy się co najmniej kilku niepotrzebnych wiadomości ze swoich skrzynek internetowych. W Kirksville w Missouri starsi obywatele miasta przeglądają liczne wiadomości w poszukiwaniu podejrzanych ofert.
Według badania firmy Estymator w ramach projektu EstyMedia w grupie wiekowej poczty elektronicznej 50-59 lat używa 10 procent w gronie 60-69 lat 5 procent, a wśród najstarszych Polaków (70-80 lat) jedynie 2 procent.