Od lutego wzrosną ceny za listy krajowe. Poczta Polska podwyżkę tłumaczy koniecznością zapewnienia rentowności usług listowych Poczty i inwestowania w rozwój firmy. Zmiana cen nie obejmie paczek, a także listów wysyłanych za granicę. Zgodę na nowy cennik wyraził już Urząd Komunikacja Elektronicznej.
Poczta Polska zakończyła instalację terminali płatniczych dzierżawionych od firmy eService. W ponad 4600 placówkach narodowego operatora klienci Poczty Polskiej mogą płacić kartami Visa i Mastercard za zakupione towary oraz skorzystać z innych usług realizowanych za pomocą terminali POS.
Od czerwca rusza pilotaż akceptacji kart płatniczych w 200 placówkach pocztowych na terenie całej Polski. Finalnie klienci będą mogli zapłacić kartami w 4700 placówkach Poczty już na przełomie lipca i sierpnia. Płacić kartami będzie można zarówno za usługi pocztowe, jaki i za znaczki pocztowe czy koperty. W terminalach będą również obsługiwane wypłaty gotówki z kart płatniczych oraz możliwy będzie zakup doładowań telefonów komórkowych.
Od 1 marca Poczta Polska rozpoczyna realizację trzyletniego kontraktu na obsługę korespondencji sądowej. Tym samym zakończy się ponad dwuletnia obsługa świadczona na rzecz sądów przez InPost i Polską Grupę Pocztową. Poczta Polska w ciągu trzech lat obowiązywania kontraktu dostarczać będzie m.in. listy polecone nadane przez sądy.
Poczta Polska otworzyła w placówce w Sosnowcu pierwsze w kraju Centrum Aktywności Cyfrowej. Plany Poczty Polskiej obejmują utworzenie nawet 500 takich centrów. Powstają one dzięki współpracy Poczty z Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji. W Centrach obywatele będą mieli dostęp do wybranych usług e-government administracji publicznej, takich jak utworzenie profilu zaufanego e-PUAP, rozliczenie składek ZUS, czy założenie działalności gospodarczej.
W drugim kwartale 2014 r. Polacy wysłali o 14,24 proc. paczek więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej – pokazuje Barometr Paczkowy Poczty Polskiej. Barometr obejmuje wszystkie paczki wysłane przez Polaków za pośrednictwem Poczty Polskiej, za tym wynikiem stoi jednak przede wszystkim wzrost popularności zakupów internetowych.
"Poczta Polska jest jedyną firmą, która ma niezbędną infrastrukturę, doświadczenie i kompetencje, by w bezpieczny sposób obsługiwać korespondencję nadawaną przez sądy i prokuraturę" - takie jest zdanie spółki Poczta Polska, która zaskarżyła do Sądu Okręgowego w Krakowie wyrok Krajowej Izby Odwoławczej w sprawie przetargu na obsługę sądów i prokuratur, wygranego przez Polską Grupę Pocztową.
2 maja przypada Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej. Poczta Polska uczci jedno z najmłodszych świąt państwowych wydaniem okolicznościowego znaczka i kartki pocztowej.
Poczta Polska wprowadza nowy wzór znaczków. Nie będą one miały wydrukowanej ceny, a jedynie informację o wadze, wymiarach i szybkości doręczenia przesyłki. W ten sposób na każdej przesyłce będzie można umieścić tylko jeden znaczek, bez konieczności kompletowania zestawu kilku znaczków o odpowiedniej wartości. Nowe znaczki do obiegu trafią już w piątek, 8 marca.
Poczta Polska długo zwlekała z przeprowadzeniem zmian i nie wykorzystała szansy na dostosowanie się do rynku otwieranego dla innych operatorów pocztowych - wykazała kontrola przeprowadzona przez Najwyższą Izbę Kontroli. Lista zarzutów jest jednak dłuższa. Brak systemu motywacyjnego sprawia, że listonosze, zamiast dostarczać paczki do domów, wolą zostawiać w skrzynkach awiza. Klienci zmuszeni są odbierać przesyłki osobiście, jednak tylko 20 urzędów pocztowych w kraju jest czynnych przez całą dobę, a większość działa w godzinach, które pokrywają się z godzinami pracy innych firm i instytucji.
Jakość usług pocztowych oferowanych przez Pocztę Polską pozostawia wiele do życzenia - to wnioski z badania przeprowadzonego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Celem badania było sprawdzenie, czy Poczta Polska spełnia określone prawem standardy terminowości doręczeń przesyłek. Całkowicie terminowo dostarczane były tylko paczki ekonomiczne.
Luty. Nie jednemu z nas nie chce się wstawać z łóżka, aby stawić czoła kapryśnej pogodzie i dotrzeć do biura... Są jednak takie grupy zawodowe, które niezależnie od aury, czy deszcz czy słota muszą dotrzeć do klientów. Mowa o doręczycielach listów i przesyłek.
Poczta Polska naruszyła zbiorowe interesy konsumentów, nie dostarczając terminowo przesyłek – decyzję UOKiK potwierdził Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Utrzymana została również nałożona na przedsiębiorcę kara finansowa w wysokości 6,6 mln złotych.
Z okazji sześćsetnej rocznicy zwycięstwa nad wojskami krzyżackimi Skarbiec Mennicy Polskiej wyprodukował kolekcję srebrnych numizmatów. Nadrukowany na nie został jeden z najsłynniejszych polskich obrazów - „Bitwa pod Grunwaldem" Jana Matejki. Z kolei Poczta Polska wydała znaczek wraz z kopertą Pierwszego Dnia Obiegu i stemplem z dwoma „nagimi" mieczami.
Z pewnością wielu z nas pamięta z czasów dzieciństwa babcię lub dziadka czekających pod koniec miesiąca na listonosza z emeryturą. Oczywiście doręczyciel wynagradzany był tzw. „końcówką", niekiedy dość sowitą. Czasy się zmieniły, jednakże - jak piszą eksperci Bankier.pl - wciąż co drugi senior woli korzystać z usług Poczty Polskiej zamiast przelewu na konto w banku. Czy jednak rzeczywiście jest to dla nich opłacalne?