Według badania przeprowadzonego przez GfK Polonia, 88% podróżujących polskimi pociągami zauważyło pozytywne zmiany, jakie zaszły w ciągu ostatniego roku w wagonach gastronomicznych Wars. PKP podsumowało trwającą od półtora roku restrukturyzację spółki Wars.
Poseł PiS Jacek Osuch skierował do Ministerstwa Infrastruktury interpelację, w której zaproponował wprowadzenie w pociągach dalekobieżnych wagonów przeznaczonych tylko dla seniorów.
Miejska Biblioteka Publiczna we Wrocławiu przy współpracy z PKP SA przygotowała w holu Dworca Głównego Poczytalnię. Projekt zrealizowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Prezes UOKiK uznała, że spółka PKP Przewozy Regionalne ogranicza prawa swoich klientów i nałożyła na przedsiębiorcę nakaz zaniechania kwestionowanej praktyki oraz karę finansową w wysokości 100 tys. złotych.
Najwyższa Izba Kontroli opublikowała wyniki kontroli stanu technicznego i przygotowania kolejowych obiektów dworcowych do obsługi pasażerów. Wnioski są jednoznaczne: polskie dworce są brudne, nie przystosowane do obsługi pasażerów, w tym także pasażerów niepełnosprawnych.
Polskie Koleje Państwowe nie honorują wydanych przez ZUS legitymacji emerytów-rencistów. Koszt produkcji dokumentów mających ułatwić życie ich posiadaczom to około 6 milionów złotych. Wprowadzenie przypominających karty kredytowe legitymacji miało znieść konieczność okazywania odcinka renty lub emerytury przez osoby uprawnione do zniżek. Posiadacze legitymacji mogą posługiwać się nimi korzystając z usług medycznych, czy komunikacyjnych.
Jak donosi Gazeta Wyborcza, opieszałość PKP pozwala zarobić nawet kilkaset złotych emerytom i studentom. Przykładem może być 60-letnia pani Helena, która sprzedając tańsze bilety na pociąg relacji Kostrzyn - Berlin może pochwalić się zyskiem w wysokości nawet 600 złotych dziennie!
Jeśli lubisz podróżować koleją a masz powyżej 60 lat, warto zaopatrzyć się w legitymację seniora, która pozwala na tańsze podróże pociągami po Polsce. Zniżka dla posiadaczy legitymacji seniora to aż 50 procent.