Nasze mózgi zalewane są informacjami dotyczącymi tego, co powinniśmy, a czego nie powinniśmy jeść i czego potrzebujemy dla naszego zdrowia. Bardzo ważnym źródłem takich informacji są etykiety produktów spożywczych. Ale jak interpretować te informacje i w jaki sposób wpływają one na nasze decyzje dotyczące kupowania i spożywania produktów?
Od jutra produkty ekologiczne produkowane w Unii Europejskiej będą musiały być oznaczane nowym logo, wprowadzonym w 2010 roku. Mija okres przejściowy na dostosowanie się do zmian.
Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych przeprowadza kontrole u 2000-2500 producentów rocznie. W trakcie kontroli inspektorzy IJHARS sprawdzają m.in. prawidłowość znakowania żywności. Zdarza się, że producenci umieszczają informacje na etykiecie, które mają zachęcić konsumenta do wyboru danego produktu, sugerując, że posiada specjalne właściwości, podczas gdy wszystkie podobne środki spożywcze posiadają takie właściwości.