Seniorzy skarżą się najczęściej na niezrozumiałe umowy pisane małą czcionką oraz na akwizytorów, którzy wprowadzają ich w błąd. Zdarza się też, że są im sprzedawane zaawansowane technologicznie usługi czy produkty, z których nie umieją i nie mają potrzeby korzystać, np. smartfony czy usługi w chmurze. Skargi dotyczą w dużej mierze rynku sprzedaży bezpośredniej, usług telekomunikacyjnych oraz dostaw gazu i energii – wynika z doświadczeń UOKiK.
O tym, jak łatwo ulegamy manipulacji, dlaczego Internet jest doskonałym miejscem na rozpowszechnianie łańcuszków i legend miejskich oraz jak bezpiecznie poruszać się w sieci można będzie posłuchać w piątek 8 lipca we Wrocławiu, podczas wykładu "Techniki manipulacji w (nowych) mediach".
Urząd Komunikacji Elektronicznej po raz kolejny otrzymuje sygnały od abonentów oraz przedsiębiorców telekomunikacyjnych o nasileniu się zjawiska nieodebranych połączeń z nieznanych numerów bądź tzw. „głuchych telefonów”.
Kupując mrożone ryby lub owoce morza, zwróć uwagę na ich jakość i nie wahaj się złożyć reklamacji nieudanych zakupów. Inspekcja Handlowa stwierdziła nieprawidłowości w ponad 70 proc. skontrolowanych sklepów i hurtowni, kwestionując 40 proc. partii produktów. najczęstszy zarzut? Za dużo glazury, czyli lodu, a za mało ryby.
W czerwcu 2015 roku rusza piąta edycja spotkań w ramach akcji społecznej pod hasłem „Nie znasz, nie otwieraj”. Projekt skierowany jest do seniorów, którzy w trakcie spotkań będą mogli dowiedzieć się, jak chronić swoją prywatność i nie dać się zwieść oszustom.
Szczecińska Akademia Seniora oraz Policja zapraszają 5 grudnia wszystkich chętnych Seniorów na wykład poświęcony szeroko pojętemu bezpieczeństwu. Wykład poprowadzą policjanci z Komendy Miejskiej na którym przedstawią zasady bezpieczeństwa dla osób starszych. Zwracać będą uwagę na bezpieczne zachowania zarówno w sytuacjach które zdarzają się w domu, na zakupach, czy w urzędzie, a także w ruchu drogowym.
Zbliża się najgorętszy okres w branży obsługi przesyłek. Z dnia na dzień będzie rosła liczba wysyłanych paczek i z dnia na dzień kupujący będą coraz bardziej niecierpliwie oczekiwali kolejnych. Niestety, wiedzą o tym także oszuści. W ostatnich dniach pojawiły się fałszywe maile, wysłane rzekomo przez firmę InPost.
Z każdym rokiem częściej osoby starsze stają się ofiarami oszustw i kradzieży we własnych mieszkaniach. Przed tymi zagrożeniami ostrzega akcja społeczna pod hasłem „Nie znasz, nie otwieraj”, w ramach której odbywają się spotkania seniorów z Michałem Fajbusiewiczem – redaktorem programu telewizyjnego „997”, który od lat zajmuje się podobną tematyką. To już trzecia edycja przedsięwzięcia, które inicjatorem jest TAURON Polska Energia.
Trwa intensywna kampania phishingowa ukierunkowanaj na klientów banku PKO. Jej celem jest wyłudzenie danych dostępowych do serwisu internetowego iPKO oraz kodów jednorazowych umożliwiających zatwierdzanie przelewów. Nie należy wykonywać jakichkolwiek instrukcji, które przyszły mailem i wymagają logowania się do konta lub podawania kodów jednorazowych – ostrzegają eksperci G DATA.
Przychodzą e-mailem. Z Allegro, Netii, T-Mobile. Wyglądają jak "zwyczajna" korespondencja od tych firm, zwłaszcza dla ich klienta. Niestety, może okazać się że to kolejny sposób oszustów nie tylko na okradzenie nas z pieniędzy, ale także na zainfekowanie oprogramowaniem szpiegującym.
Obecnie w internecie można załatwić praktycznie wszystko. Nieważne, czy chcesz założyć konto w banku, czy też ubezpieczyć swój samochód. To medium stało się na tyle popularne, iż jest już w zasadzie większości domów na całym świecie i codziennie pomaga nie tylko w pracy, ale również komunikowaniu się ze znajomymi. Szczególnie cieszy fakt mobilności oraz tego, iż aby zrobić zakupy na przedświąteczne prezenty czy na inne okazje nie musimy biegać cały dzień po mieście od sklepu do sklepu.
Jakiś czas temu zgubiłam dowód osobisty, myślałam, że gdzieś mi się zapodział. Wczoraj dostałam list z wezwaniem do zapłaty. Ktoś ukradł mi dowód i wziął pożyczkę! Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Gdzie powinnam się zgłosić? Jak można się ustrzec przed takimi działaniami?
Urząd Komunikacji Elektronicznej ostrzega przed oddzwanianiem na nieznane numery, z których wykonano do nas nieodebrane połączenia. W ostatnich miesiącach wiele osób padło ofiarą oszustw, w wyniku których musiały zapłacić wysokie rachunki telefoniczne.
Czekolada przeterminowana o ponad 200 dni, gotowe ciasto ze sklepu - z zakalcem czy spleśniałe bakalie mogą zepsuć wielkanocne przygotowania niejednej pani domu. Wszystkim przygotowującym się do wielkanocnych zakupów Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o tym jak wybierać produkty spożywcze.
Oszustwa „na wnuka", wyłudzenia, psychomanipulacja, sekty - to tylko część zagrożeń, jakie mogą napotkać seniorzy. Jak chronić się przed oszustwem? Jak nie dać się nabrać?