Typowe techniki sprzedażowe, zachwalanie każdego słowa klienta, próba realizacji wszystkich pomysłów zainteresowanego, podsumowana zdaniem „będzie pan zadowolony” – to „niestety” nie są cechy dobrego optyka. Mimo, iż osoba poszukująca okularów bezpośrednio po takiej wizycie będzie w pełni usatysfakcjonowana, to później może to oznaczać dla niej problemy – z tak wybranymi okularami. Profesjonalnego, godnego polecenia optyka możemy poznać m.in. po tym, że wie, kiedy powiedzieć „nie” klientowi, jeśli jego pomysły mogą być niekorzystne dla komfortu widzenia.
Świadomość Polaków dotycząca ich problemów ze wzrokiem jest stosunkowo niska. Nie wiemy czym jest „dobre widzenie” i bardzo często jedynym kryterium oceny naszego wzroku jest… samoocena. A jak pokazują badania, osób z wadami tego ważnego narządu z roku na rok przybywa.
W chwili, gdy pojawiają się trudności związane z jakością widzenia, większość z nas stwierdza: „powinienem pójść do optyka po okulary”. W tym momencie pojawia się pytanie, którego optyka wybrać, aby mieć pewność co do jego wiedzy i kompetencji? W jaki sposób jesteśmy w stanie to rozpoznać?
Z niecierpliwością wyczekujemy wiosny i lata, a przede wszystkim związanych z nimi wyższych temperatur oraz większej dawki promieni słonecznych, które pobudzają do życia i dodają energii. Trzeba jednak pamiętać, że poza licznymi zaletami, promieniowanie niesie także spore zagrożenia, przede wszystkim dla naszych oczu. Jak mądrze chronić wzrok przed słońcem, a jednocześnie zachować komfort widzenia?