Prężnie działający rynek sprzedaży online, zyskuje kolejnych sympatyków w naszym kraju. Kupujemy więcej, korzystając z ofert wielu sklepów internetowych. Branża e-commerce znajduje się jednak także na celowniku... oszustów. Co zrobić, by realizowane transakcje były w pełni bezpieczne?
Jak wskazują różne źródła i badania – zakupy w sieci robi w Polsce od 56% do nawet 93% internautów! Największą popularnością cieszą się sklepy wielobranżowe, z elektroniką i odzieżowe. Nadchodzące święta to dla e-sprzedawców złote żniwa, a dla klientów doskonała okazja do tańszych i wygodnych zakupów. W przedświątecznej gorączce można jednak trafić zarówno na rzetelnych, jak i nierzetelnych sprzedawców. Można też przekazać sklepowi dane osobowe, które potem ktoś wykorzysta, zaciągając na nasze konto pożyczkę. Warto wiedzieć, jakie niebezpieczeństwa czyhają na nas w sieci.
Prawie 55 proc. przebadanych e-konsumentów z 31 państw zadeklarowało, że robi zakupy online w zagranicznych sklepach. Klienci najczęściej szukają tam ubrań i butów (68 proc.), elektroniki (53 proc.) oraz zabawek i akcesoriów hobbystycznych (53 proc.). Coraz więcej osób płaci za pośrednictwem telefonu lub tabletu – w niektórych krajach to prawie połowa wartości wszystkich transakcji internetowych.
Ja podaje serwis Marketing Charts, większość użytkowników Internetu powyżej 45-go roku życia uważa, iż teksty dostępne w sieci są zazwyczaj skierowane do młodszych Internautów.