Opóźniony lub odwołany lot? Zgubiony, zniszczony lub opóźniony bagaż? A może rezygnacja z wycieczki samolotowej tuż przed wyjazdem? Wszystkie te sytuacje zdarzają się podróżnym, zwłaszcza w wakacje. Wtedy liczba lotów jest największa, a lotniska odprawiają miliony pasażerów. Jak przygotować się do podróży samolotem i jak dochodzić swoich praw lub odszkodowania, gdy ta podróż nie przebiega zgodnie z planem?
Okres wakacyjny w branży lotniczej jest jednym z najgorętszych. W tym czasie szczególnie warto poznać swoje prawa, jeżeli nasz lot zostanie odwołany lub będzie miał duże opóźnienie. Pomoże to oszczędzić wielu niepotrzebnych nerwów.
W wakacje coraz częściej podróżujemy samolotem – najbezpieczniejszym i najszybszym środkiem transportu. Jednak zanim wyruszymy na lotnisko warto poznać prawa jakie przysługują pasażerowi w przypadku, gdy lot został opóźniony, odwołany lub pasażerowi odmówiono wejścia na pokład samolotu.
Nadzwyczajne okoliczności odwołania lotu czy tylko wymówka ze strony przewoźnika? Warto poznać odpowiedź na to pytanie, jeśli spędziliśmy początek ferii zimowych na lotnisku z powodu odwołania czy opóźnienia lotu. Dlaczego jest to tak istotne? To właśnie od przyczyny opóźnienia lub odwołania rejsu zależy, czy przewoźnik ma obowiązek wypłacić nam rekompensatę finansową sięgającą nawet 600 euro.