Ubrania mogą nam służyć dłużej. Naukowcy z Uniwersytetu w Leeds i specjaliści z Procter & Gamble pokazują, jak pranie odzieży oddziałuje na jej blaknięcie, przebarwienia i oddzielanie się cząstek materiału.
Nadmiar odpadów, zasoby wody, zrównoważony przemysł – to tylko niektóre aktualne tematy ekologiczne. 22 kwietnia, czyli Dzień Ziemi, jest okazją do przypomnienia sobie o ekologii. Co my sami możemy zrobić dla dobra i piękna naszej planety oraz czego powinniśmy w tym zakresie oczekiwać od instytucji publicznych i podmiotów prywatnych, takich jak producenci dóbr i usług?
Wyniki testu przeprowadzonego przez organizację ADAC nie pozostawiają wątpliwości – nowe samochody z silnikami Diesla mogą przekraczać normy emisji tlenków azotu nawet o 900 procent! Nie powinno więc dziwić, że kolejne europejskie miasta zapowiadają poważne ograniczenia dla właścicieli samochodów z takimi silnikami.
Polacy coraz częściej porzucają swoje śmieci w lasach, na plażach lub innych publicznych miejscach. Dzikie wysypiska rosną jak grzyby po deszczu. Widzisz wysypisko śmieci w pobliskim lesie? A może plaża, na której spędzasz urlop wymaga posprzątania? Fundacja BOŚ tworzy mapę dzikich wysypisk w całym kraju, przekazując informacje o nich samorządom.
Google postanowiło przypomnieć użytkownikom o przypadającym dziś Dniu Ziemi. Na stronie głównej wyszukiwarki można znaleźć animację poświęconą temu świętu.
Ruszyła nowa kampania edukacyjna Ministerstwa Środowiska. Jej celem jest zwrócenie uwagi Polaków na to, że zmieniając swoje codzienne przyzwyczajenia nie tylko będą bardziej proekologiczni, ale też zmniejszą swoje wydatki na energię elektryczną czy wodę. Hasłem przewodnim akcji jest Zakręć Kran.
Zadbaj o środowisko za pomocą wełny szklanej, czajnika, taśmy uszczelniającej i odpowiedniego garnka - to zadanie wykonalne nie tylko dla MacGyvera. Prawidłowe użycie podstawowych sprzętów domowych może mieć gigantyczny wpływ na środowisko.
3 tysiące - tyle budynków w Warszawie jest jeszcze pokrytych szkodliwym dla środowiska i zdrowia ludzi azbestem. Inspektorzy pracujący na zlecenie miejskiego Biura Ochrony Środowiska ruszyli w miasto, aby odwiedzić właścicieli takich budynków.
Z najnowszego sondażu Eurobarometru wynika, że zdecydowana większość badanych Europejczyków (83%) deklaruje, że przy codziennych zakupach bardzo zwracają uwagę na to, jak dany produkt oddziałuje na środowisko naturalne.
Do niedawna, widok ludzi niosących zakupy w ekologicznych, wielorazowych torbach cieszył nie tylko obrońców przyrody, ale również każdego z nas, pokazując, że Polacy jak chcą, to potrafią postępować ekologicznie na co dzień. Niestety, być może już niedługo, widok ten odejdzie w zapomnienie, ponieważ liczne sklepy „po cichu" przywracają jednorazowe foliówki.
Już po raz dziewiąty europejscy konsumenci wybrali marki, które darzą największym zaufaniem. Tegoroczna edycja badania European Trusted Brands pokazała m.in., że wśród Europejczyków nieprzerwanie największym zaufaniem cieszą się marki Nokia i Nivea.