Firma Fujitsu opracowała smartfon dogodny dla seniorów - urządzenie o nazwie Raku Raku zostało zaopatrzone w zmodyfikowany system Android 4.0.
Opracowano nową aplikację Android dla osób starszych i słabo widzących.
Internetowy marketing nie może pomijać seniorów - stanowią coraz liczniejszą grupę użytkowników sieci. Jak wynika z badań Pew Internet & American Life Project and Forrester, ponad połowa Amerykanów powyżej 65 roku życia korzysta z Internetu lub poczty elektronicznej, a 49 proc. ma konto na Facebooku.
„Detoks technologiczny", czy też „cyber odwyk", to obecnie jeden z najmodniejszych trendów. Ma polegać odcięciu się lub ograniczeniu do minimum dostępu do urządzeń typu komputer, telefon komórkowy czy tablet. Jednak czy błogi odpoczynek musi oznaczać całkowite odcięcie od sieci?
Wiadomości tekstowe często cieszą się złą reputacją wśród osób dojrzałych przyzwyczajonych do innych form kontaktu. Okazuje się jednak, że SMSy mogą być pomocne w przypadku osób zmagających się z depresją.
Niegdyś pracownicy byli niemal zachęcani do wcześniejszej emerytury - mieli do dyspozycji „znośne" emerytury i mogli oddawać się hobby czy opiece na wnukami. Argumentowano bowiem, że im wcześniej zrezygnuje się z aktywności zawodowej, tym wcześniej młodzi wejdą na rynek pracy na to „zwolnione miejsce". Czasy zmieniły się jednak diametralnie, dziś trzeba pracować dłużej, a to oznacza konieczność dostosowania miejsc pracy do starzejącej się populacji.
Intensywniejsze wprowadzanie technologii do życia osób starszych zajmuje ważne miejsce wśród priorytetów UE. Temu wyzwaniu stawia czoło wspólny program dotyczący rozwiązań i systemów ułatwiających aktywne funkcjonowanie w społeczeństwie (AAL JP), który promuje innowacyjne produkty i usługi dla starzejącej się populacji.
W zeszłym tygodniu komputer o nazwie Cleverbot oszołomił świat - przeszedł test Turinga, rodzaj testu IQ, tj. sposób określania zdolności sztucznej inteligencji do posługiwania się językiem naturalnym, która ma dowodzić opanowania przez nią umiejętności myślenia w sposób podobny do ludzkiego.
Jak nowe technologie mogą nam pomóc w zarządzaniu czasem? Aby twórczo działać, pracować oraz rozwijać się, trzeba pamiętać szczególnie o czasie wolnym i to właśnie z niego czerpać energię.
Do niedawna powszechnie uważano, że współczesny świat należy do młodych. Nie tylko dlatego, że przed nimi wiele lat życia, a więc i dłuższa perspektywa, ale i z tego powodu, że obecnie nowe technologie zawojowały wiele dziedzin życia, zaś starsi z reguły mają trudności z przyjęciem nowinek technicznych. To się jednak radykalnie zmienia, osoby dojrzałe i starsze chętnie „odkrywają" funkcjonalność nowoczesnych wynalazków.
Ageizm, czyli dyskryminacja ze względu na wiek, jest nierzadkim zjawiskiem na rynkach pracy na całym świecie. Tym bardziej dojrzali kandydaci i ci już pracujący muszą się starać, by uzyskać, bądź zachować pracę. Aby temu przeciwdziałać, zaczęto wdrażać programy aktywizacji zawodowej dla osób po 50. roku życia i organizować kampanie przeciwdziałające streotypizowaniu starszych pracowników. Sami seniorzy jednak, muszą wykazać się pewnymi cechami i działaniami, które ułatwią im zdobycie upragnionego etatu.
Dziś obchodzimy Światowy Dzień Społeczeństwa Informacyjnego. Święto ustanowiono na mocy rezolucji Zgromadzenia Ogólnego ONZ w 2006 roku.
Badania wykazały, że osobom starszym dłużej zajmuje przejście na pasach dla pieszych podczas korzystania z telefonu komórkowego lub słuchania muzyki.
Obecnie nie wyobrażamy sobie życia bez nowych technologii. Takie urządzenia, jak telewizory, telefony komórkowe czy komputery istotnie zmieniły sposób na życie. Niemal wszyscy przyznają, że na lepsze. Okazuje się jednak, że użytkowanie tych nowoczesnych sprzętów ma też negatywne konsekwencje - np. zaburza sen.
Przedstawiciele generacji X (pokolenia ludzi urodzonych między 1965 a 1985 rokiem), nie zaś osoby młodsze (tj. generacja Y- pokolenie wyżu demograficznego z lat 80-tych) mają największy udział w rozwoju internetowych sieci społecznościowych. Dojrzali pracownicy chętnie korzystają z nowych technologii, by nawiązywać i utrzymywać kontakty biznesowe.