Czy zdarzyło Ci się kiedyś spędzać godziny na porównywaniu niemal identycznych produktów i zagłębianiu się w szczegóły, które w rzeczywistości nie miały większego znaczenia? Czy kiedykolwiek podjąłeś/podjęłaś decyzję i okazało się, że żądanego produktu nie ma w magazynie? Niestety, jeśli tak, istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie dokonałeś/aś najlepszego wyboru. Według ekonomisty behawioralnego Iana Chadda z Rensselaer Polytechnic Institute, nieistotne informacje lub niedostępne opcje często powodują, że ludzie podejmują złe decyzje.
Wszyscy jesteśmy świadomi niebezpieczeństw związanych z zanieczyszczeniem powietrza, wody i ziemi. Eksperci zaznaczają jednak, że warto rozpoznać i złagodzić innego rodzaju zanieczyszczenia środowiska, które stwarzają zagrożenia osobiste i społeczne: przeciążenie informacyjne.