Co by się nam najbardziej marzyło na bezludnej wyspie – towarzystwo naszej „drugiej połowy”, George’a Clooneya lub Penelope Cruz, psa czy mp3? We wszystkich krajach, jak wykazał sondaż miesięcznika Reader’s Digest, najczęstszym wyborem była bliska ukochana osoba.
"Nowi" polscy emeryci to grupa diametralnie różniąca się od dotychczasowego stereotypowego obrazu seniora, ukazującego osoby dojrzałe jako biednych, niedomagających, zniechęconych i wyczerpanych obywateli. Dzisiejsi ludzie w starszym wieku chcą cieszyć się życiem, podróżować, pić dobre wino, i korzystać ze zdobyczy techniki: słuchać muzyki z odtwarzacza mp3 i oglądać filmy na DVD, słowem okazują się być grupą docelową dla wielu producentów.
Coraz więcej osób powyżej 50-go roku życia kupuje muzykę przez Internet i słucha jej na swoich odtwarzaczach mp3.
Jak wynika z najnowszych badań, sprzedaż cyfrowych odtwarzaczy muzycznych w USA rośnie. Elektroniczne zabawki tego typu największą popularnością cieszą się wśród kobiet, osób pokolenia „generation x” i młodszych seniorów z „baby boomers”.