Dla prawie połowy Polaków powyżej 15 roku życia, podstawowym środkiem codziennego transportu jest samochód. Każdego dnia ponad milion aut usiłuje przedrzeć się przez zakorkowaną Warszawę. W większości z nich jedzie tylko kierowca. Podobnie sytuacja wygląda we wszystkich stolicach i dużych miastach europejskich państw.
Pośpiech, aby zdążyć do pracy czy na ważne spotkanie jesienną lub zimową porą, może zakończyć się wielkimi nerwami. Pozostawienie sobie czasu na postój w korku lub wolniejszą jazdę z powodu trudnych warunków atmosferycznych nie pomoże w walce z występującą w tych porach roku niską temperaturą.
Z badań przeprowadzonych przez wrocławską firmę IMAS International wynika, że największym zaufaniem Polaków cieszą się takie marki samochodów, jak Toyota, Audi i Volkswagen. Listę 10 najpopularniejszych marek zamykają Daewoo, Fiat, Ford i Skoda.
Na całym świecie coraz popularniejsze stają się motocykle z dużymi, mocnymi silnikami. Bynajmniej wśród ich fanów wcale nie przybywa młodzieży, a wprost przeciwnie, to właśnie seniorzy z pokolenia baby boomers najchętniej stają się właścicielami owych dwóch kółek.