10 grudnia, w wieku 96 lat, zmarł Adam Słodowy, autor popularnego programu "Zrób to sam".
Ruch samochodowy, szczególnie w dużych miastach, gdzie natężenie ruchu jest ogromne, ma kolosalny wpływ na jakość powietrza – zauważa Najwyższa Izba Kontroli. NIK zwraca uwagę na brak przepisów i metod badawczych umożliwiających eliminację z ruchu drogowego pojazdów emitujących najbardziej szkodliwe dla zdrowia substancje. W dodatku policja i inspekcja transportu drogowego w niedostatecznym stopniu są wyposażone w sprzęt pomiarowy do kontroli spalin. A nawet jeśli go posiadają, to w niewielkim stopniu go wykorzystują.
Badania opinii i sondy drogowe są zgodne - większość kobiet boi się parkowania w trudno dostępnych miejscach, wyprzedzania na autostradzie oraz złapania przysłowiowej gumy, ponieważ wymiana opony wciąż przysparza paniom niemałych trudności. Wiele kobiet boi się również stłuczki, ale duże obawy żywi również do formalności związanych z tym incydentem. Jak radzić sobie na drodze? O jakich formalnościach pamiętać?
Telewizja BBC znalazła nowego prowadzącego program motoryzacyjny "Top Gear". Jeremy'ego Clarksona ma zastąpić popularny w Wielkiej Brytanii prezenter radiowy i telewizyjny Chris Evans.
Gdy BBC zwolniło Jeremy'ego Clarksona, niemal pewnym stało się, że z pracy przy "Top Gear" zrezygnują również James May i Richard Hammond. May potwierdził to właśnie w wywiadzie.
BBC podziękowało Jeremy'emu Clarksonowi za dalszą współpracę przy programie motoryzacyjnym "Top Gear". Decyzja stacji to pokłosie awantury Clarksona z producentem prgramu.
Czterdzieści lat temu, 6 czerwca 1973 roku, zmontowano w zakładach dawnej Fabryki Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej pierwsze egzemplarze Fiata 126p, z oryginalnych włoskich części. 22 lipca 1973 roku uruchomiono seryjną produkcję Fiata 126p, najpierw w FSM w Bielsku-Białej, a od września 1975 roku także w zakładzie w Tychach.
Niedotrzymanie parametrów paliwa wpływa negatywnie na pracę silnika – może spowodować wzrost zużycia paliwa, pogorszenie stanu technicznego silnika, a w konsekwencji jego awarię. Naraża to użytkowników na ponoszenie kosztów napraw i remontów silników oraz dyskomfort jazdy. Dlatego inspektorzy Inspekcji Handlowej kontrolują niemal wszystkie rodzaje paliw dostępne na rynku: olej napędowy, benzynę, gaz LPG, biopaliwa. Aż 4,14 proc. próbek paliw ciekłych skontrolowanych przez Inspekcję Handlową w 2012 roku nie spełniało norm jakościowych – rok wcześniej było to 2,99 proc. Najgorzej wypadły wyniki oleju napędowego.
Kolor samochodu odpowiada nie tylko za estetyczne doznania, okazuje się, że barwa „bryki", którą prowadzisz, ma wpływ na twoje bezpieczeństwo.
W czasach PRL-u samochód dla zdecydowanej większości Polaków był marzeniem. Po drogach jeździły warszawy, syrenki, fiaty 125 p i 126 p, polonezy, a wołgi robiły za eksluzywne limuzyny. Ale przecież można było też dostrzec inne marki – o tych wszystkich autach pisze Tomasz Szczerbicki w bogato ilustrowanej książce „Samochody w PRL-u” (wydawnictwo Vesper). Zapewne wielu czytelników z sentymentem sięgnie po tę publikację.
Dla prawie połowy Polaków powyżej 15 roku życia, podstawowym środkiem codziennego transportu jest samochód. Każdego dnia ponad milion aut usiłuje przedrzeć się przez zakorkowaną Warszawę. W większości z nich jedzie tylko kierowca. Podobnie sytuacja wygląda we wszystkich stolicach i dużych miastach europejskich państw.
Pośpiech, aby zdążyć do pracy czy na ważne spotkanie jesienną lub zimową porą, może zakończyć się wielkimi nerwami. Pozostawienie sobie czasu na postój w korku lub wolniejszą jazdę z powodu trudnych warunków atmosferycznych nie pomoże w walce z występującą w tych porach roku niską temperaturą.
Z badań przeprowadzonych przez wrocławską firmę IMAS International wynika, że największym zaufaniem Polaków cieszą się takie marki samochodów, jak Toyota, Audi i Volkswagen. Listę 10 najpopularniejszych marek zamykają Daewoo, Fiat, Ford i Skoda.
Na całym świecie coraz popularniejsze stają się motocykle z dużymi, mocnymi silnikami. Bynajmniej wśród ich fanów wcale nie przybywa młodzieży, a wprost przeciwnie, to właśnie seniorzy z pokolenia baby boomers najchętniej stają się właścicielami owych dwóch kółek.