Coraz częściej media donoszą o pogłębiającej się luce pokoleniowej. Społeczeństwa się starzeją - rodzi się coraz mniej dzieci a jednocześnie długość życia znacznie się wydłuża. Z tym problemem mierzą się już dziś nie tylko rządy państw, systemy emerytalne czy opieka zdrowotna, ale również właściciele firm.
Mniej wydajny, mało elastyczny czy mający trudności z opanowywaniem nowych technologii - to tylko niektóre ze stereotypów krążących na temat pracowników powyżej 50 roku życia. Postrzeganie tej grupy w taki sposób, szczególnie przez pracodawców, skutkuje problemami nie tylko ze znalezieniem ale i utrzymaniem pracy przez te osoby. Niesie to za sobą wiele zagrożeń ekonomicznych i społecznych.
Rozpoczyna się kampania „Zysk z dojrzałości”, informacyjno-edukacyjne przedsięwzięcie mające na celu przekonanie pracodawców, że osoby powyżej 50-go roku życia są świetnymi pracownikami.