Niemal codziennie docierają do nas doniesienia o kolejnych, fatalnych skutkach panującego na świecie kryzysu finansowego. Jak jednak wynika z badań przeprowadzonych przez On Board PR i PBS DGA 57% Polaków uważa, że to media rozbudzają nasz strach przed kryzysem nadmiernie eksponując pogorszenie sytuacji gospodarczej.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP w 2008 roku osoby w wieku powyżej 65 roku życia spędzały przed telewizorem średnio 4 godziny i 44 minuty dziennie. W przypadku mężczyzn w tym wieku średni czas oglądania telewizji wyniósł 4 godziny 55 minut i był o ponad 18 minut dłuższy niż analogiczny wskaźnik dla kobiet (średnio 4 godziny 37 minut dziennie).
„Choroby układu krążenia stanowią obecnie jedno z najpoważniejszych zagrożeń dla zdrowia i życia Polaków. Szacuje się, że choroby układu krążenia są odpowiedzialne za około 50% wszystkich zgonów w naszym kraju. Jedną z najważniejszych możliwości odwrócenia tej niekorzystnej tendencji jest prowadzenie szerokiej profilaktyki, opartej na promowaniu postaw prozdrowotnych i eliminacji czynników ryzyka,” mówi profesor Tomasz Grodzicki, prezes Polskiego Towarzystwa Nadciśnienia Tętniczego.
Z okazji Dnia Wszystkich Świętych specjalne programy przygotowała telewizja publiczna oraz stacje radiowe.
Prezydent Lech Kaczyński zawetował przygotowaną przez Platformę Obywatelską ustawę medialną - podaje TVN24. Do odrzucenia weta PO będzie musiała w Sejmie zebrać 3/5 głosów.
Jaki portret niepełnoprawnych wyłania się z mediów? Jak media ich postrzegają i jaki ich wizerunek propagują? Na pytania tego rodzaju odpowiada książka Bartosza Szpurka, dziennikarza „Dzień Dobry TVN”, „Niepełnosprawni w środkach społecznego przekazu".
Zdaniem twórcy Radia Maryja, ojca Tadeusza Rydzyka nowy rząd wypowiedział wojnę rozgłośni. Jak pisze „Gazeta Wyborcza”, dyrektor rozgłośni nawołuje swych zwolenników do manifestacji, nie wiadomo jednak, z jakim odzewem się to spotka, bo kontrowersyjne dla wielu medium zdaje się notować spadek popularności.
Reklama otacza nas niemal wszędzie: jest w telewizji, radiu, prasie, na autobusach, tramwajach i miejskich billboardach. Aby dowiedzieć się, jaki wizerunek seniora funkcjonuje w reklamie prasowej w Polsce przeanalizowano reklamy pochodzące z sierpnia i września tego roku. Analizy tej dokonała - na zlecenie Fundacji na Rzecz Kobiet JA KOBIETA - Agnieszka Łapacz, Project Manager Międzynarodowej Wystawy Aktywnych Seniorów „Złote Marzenia” pod honorowym patronatem Ambasady Finlandii w Warszawie.
Jak cię widzą tak cię piszą – w oparciu o znaną wszystkim zasadę postanowiono sprawdzić jaki obraz starości pojawia się w polskich mediach. W ramach badań współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej i Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w programie Komisji Europejskiej Europejski Rok Równych Szans dla Wszystkich 2007 przez cały sierpień analizowano ponad 900 tytułów polskiej prasy, portale internetowe, radio i telewizję.
Naukowcy z Uniwersytetu w Queensland będący zarazem członkami Australazjatyckiego Centrum ds. Starzenia się podjęli oryginalne przedsięwzięcie, stworzyli radio skierowane do starszych, samotnych Australijczyków.
13 września na warszawskim Torwarze odbyło się uroczyste wręczenie statuetek Misja Zdrowia 2007. Otrzymały je osoby propagujące zdrowy styl życia.
1- go października 2007 roku w Centrum Prasowym Foksal w Warszawie odbędzie się konferencja „Wizerunek osób starszych w mediach”. Przedsięwzięcie ma na celu przestawienie nowatorskiego raportu podsumowującego miesięczne obserwacje prasy, radia i telewizji w zakresie wizerunku starości i osób starszych w mediach. Konferencji patronuje portal Senior.pl.
Fundacja na rzecz Kobiet JA KOBIETA koordynator Forum 50+ Seniorzy XXI wieku! zaprasza na konferencję „Wizerunek osób starszych w mediach”, która odbędzie się 1 października 2007, w dniu Międzynarodowego Dnia Seniora, w godzinach 12.00 - 14.15 w Centrum Prasowym Foksal w Warszawie.
Ogólnopolski Festiwal Mediów „Człowiek w Zagrożeniu” jest konkursowym przeglądem audycji radiowych i filmów dokumentalnych zorientowanych społecznie, rejestrujących patologie, nietolerancję, problemy wynikające z transformacji ustrojowej, uwikłań w politykę i ogólnej kondycji człowieka. Festiwal prezentuje reportaże radiowe, twórczość filmową, telewizyjną, wideo, profesjonalną i amatorską. Dopuszczone są materiały dowolnej długości.