TVN i TVN24, RMF FM i Radio Eska – to media, do których mamy największe zaufanie – wynika z 12. edycji badania European Trusted Brands, które co roku przeprowadza wydawnictwo Reader’s Digest.
Wydawać się może, że kara śmierci to jedna z politycznych pozycji dyżurnych, jak aborcja, eutanazja czy związki partnerskie. Dobry temat zastępczy, kiedy trzeba zamaskować bardziej palące problemy. Nic bardziej mylnego, wyeksponowanie w dyskursie tak kontrowersyjnego wątku nie gwarantuje proporcjonalnego rozgłosu w sieci – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów "Kompas Social Media". Czy Polacy są już zmęczeni „tematami zastępczymi?”
Colin Firth z trudem radzi sobie z zainteresowaniem mediów. Aktor nie chce, aby ludzie mieli wrażenie, że narzeka na swój los, jednak nie potrafi być nieszczery w kwestii braku prywatności.
Janusz Palikot, który wprowadził nowe ugrupowanie do Sejmu, w październiku występował w mediach częściej od Donalda Tuska – wynika z badania „Scena Polityczna” przeprowadzonego przez „Press-Service Monitoring Mediów”. Choć kampania Ruchu Palikota kosztowała najmniej ze wszystkich partii parlamentarnych i szacowana jest na 1-2 mln zł, to wartość artykułów, w jakich pojawiło się nazwisko jego lidera, przekroczyła 113 mln zł.
Agencja informacyjna PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeprowadziła analizę dzienników ogólnopolskich („Dziennik Gazeta Prawna”, „Fakt”, „Gazeta Wyborcza”, „Metro”, „Nasz Dziennik”, „Polska the Times”, „Rzeczpospolita”, „Super Express”) pod kątem wydźwięku materiałów dotyczących ministrów w obecnym rządzie. Badanie dotyczyło tekstów opublikowanych w dniach od 1 do 31 sierpnia 2011.
W przedwyborczym okresie szefowie partii politycznych mają coraz więcej powodów do zdenerwowania. W prasie z miesiąca na miesiąc więcej miejsca zajmują tematy polityczne, a jednocześnie częściej krytykuje się liderów ugrupowań. W lipcu wskaźnik publikacji negatywnych osiągnął niespotykany w poprzednich miesiącach poziom – wynika z badania „Scena Polityczna” wydanego przez „Press-Service Monitoring Mediów”.
Wizyta prezydenta Stanów Zjednoczonych była najczęściej podejmowanym tematem w telewizyjnych serwisach informacyjnych w maju. Niewiele mniej dziennikarze mówili o beatyfikacji Jana Pawła II oraz śmierci Osamy Bin Ladena - podał „Press-Service Monitoring Mediów” w oparciu o wyniki badania „Cztery Stacje”.
W kwietniu prasa pisała więcej o liderze opozycji – Jarosławie Kaczyńskim, niż o premierze Donaldzie Tusku. Prezes PiS na długo zajął czołówki, głównie za sprawą rocznicy katastrofy smoleńskiej i związanych z nią kontrowersyjnych wypowiedzi. Comiesięczne badanie „Scena Polityczna” opublikował „Press-Service Monitoring Mediów”.
Pozytywne publikacje o polskich politykach właściwie nie istnieją. Jeżeli prasa dokonuje ocen osób z politycznego świecznika, to jedynie krytycznych – wynika z badania „Scena Polityczna” prowadzonego przez Press-Service Monitoring Mediów. Dominują teksty o wydźwięku negatywnym i neutralnym, natomiast te mające pozytywne konotacje, stanowią śladowy procent.
Rekordowa liczba publikacji ukazała się na temat Prawa i Sprawiedliwości w listopadzie. Jednocześnie Jarosław Kaczyński zebrał najwięcej artykułów o negatywnym wydźwięku, natomiast najbardziej medialnym liderem politycznym okazał się Donald Tusk – wynika z badania „Scena Polityczna” przeprowadzonego przez Press-Service Monitoring Mediów.
Dziennikarze Paweł Reszka i Michał Majewski zostali uhonorowani Nagrodą Dziennikarską im. Andrzeja Woyciechowskiego za cykl artykułów poświęconych katastrofie smoleńskiej, które ukazały się na łamach dziennika „Rzeczpospolita”. Nagroda Specjalna im. Andrzeja Woyciechowskiego „Dziennikarz 20-lecia” została przyznana redaktorowi naczelnemu tygodnika "Polityka" Jerzemu Baczyńskiemu.
Niemal połowę naszego życia na jawie spędzamy patrząc na ekran komputerów, telewizorów i rozmawiając przez telefon. Przeciętny dorosły jest aktywny przez 15 godzin i 45 minut w ciągu dnia, z czego 45 procent czasu poświęca na gadżety, wynika z badań.
Krzyż umieszczony po katastrofie smoleńskiej przed Pałacem Prezydenckim zostanie przeniesiony do Kościoła Akademickiego św. Anny w Warszawie. Wspólny komunikat w tej sprawie wydały: Kancelaria Prezydenta RP, Kuria Metropolitalna Warszawska, Duszpasterstwo Akademickie Kościoła św. Anny w Warszawie oraz organizacje harcerskie.
Rodziny 19 ofiar katastrofy pod Smoleńskiem wystosowały do mediów i polityków list otwarty, w którym apelują o uszanowanie ich żałoby i niewykorzystywania do celów politycznych tragedii, która ich tak osobiście dotknęła.
Tragedia pod Smoleńskiem przeważała w polskich mediach nad wszystkimi innymi wydarzeniami. W doniesieniach dominował temat katastrofy lotniczej samolotu prezydenckiego i śmierci licznych przedstawicieli krajowej elity. Reakcje polskiej prasy na dramatyczne wydarzenia z ostatnich dni przebadała poznańska firma Press-Service Monitoring Mediów.