W tym roku w Polsce częściej mówiono o Halloween niż o Wszystkich Świętych. Jeszcze rok temu to silnie zakorzenione w polskiej tradycji święto nie dawało się wyprzeć imprezom z dynią w roli głównej. Sprawę zbadał Instytut Monitorowania Mediów.
Szef rządu nie ma łatwego życia, ponieważ od trzech miesięcy pozostaje najbardziej krytykowanym liderem politycznym w naszym kraju. Aż 26 proc. dotyczących go publikacji w dziennikach ogólnopolskich miało niekorzystny wpływ na jego wizerunek – podał „Press-Service Monitoring Mediów” w cyklicznym raporcie „Scena Polityczna”.
Wskaźnik medialności recesji ponownie rośnie. W sierpniu podniósł się o 4,5 proc., osiągając wartość 306 punktów wobec 293 w lipcu – podał „Press-Service Monitoring Mediów”. Informacje te stanowią – w połączeniu z fatalnymi danymi płynącymi z polskiej gospodarki – wyraźne ostrzeżenie przed tym, co najprawdopodobniej czeka nas już jesienią i w 2013 roku.
Tegoroczna olimpiada była dla Polski najgorszym występem od 1956 roku. To właśnie z Melbourne nasza reprezentacja po raz ostatni przywiozła mniej cenny zestaw medali. Na których sportowców szczególnie liczono w tym roku i którzy najbardziej zawiedli nasze oczekiwania?
Kilka dni temu minęły dwa lata od zaprzysiężenia Bronisława Komorowskiego na prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej. Choć na początku kadencji wiele osób miało uwagi co do medialności głowy państwa, to dzisiaj śmiało można powiedzieć, że były to wątpliwości nieuzasadnione.
Polityka, współczesne media, historia sztuki, historia władzy i porywania tłumów. Od 16 sierpnia w Muzeum Narodowym w Warszawie rozpocznie się cykl wykładów czwartkowych, prezentowanych w ramach programu edukacyjnego do wystawy „Wywyższeni. Od faraona do Lady Gagi".
Najczęściej krytykowanym w mediach liderem politycznym w Polsce jest Janusz Palikot – wynika z najnowszego raportu opracowanego przez agencję informacyjną „Press-Service Monitoring Mediów”. Z raportu „Scena Polityczna” dowiadujemy się, że aż 68 proc. artykułów w dziennikach ogólnopolskich na jego temat miało wydźwięk negatywny.
W czerwcu 2012 roku piłkarskie mistrzostwa zdominowały media, odsuwając w kąt nawet politykę. Euro nie tylko było głównym tematem cytowań, ale też pozwoliło na zaistnienie - a przynajmniej spory awans - w rankingu opiniotwórczości, sportowej prasie i portalom. Sportowe awanse nie sięgnęły jednak podium: pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych mediów zdobyła Gazeta Wyborcza, drugie Rzeczpospolita, a trzecie Dziennik Gazeta Prawna - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. Tuż za podium uplasowały się: RMF FM, Radio ZET oraz Przegląd Sportowy.
Dla Janusza Palikota maj okazał się fatalny. Według raportu „Scena Polityczna” agencji informacyjnej „Press-Service Monitoring Mediów” niemal trzy czwarte publikacji na jego temat w najpoczytniejszych gazetach, miały wydźwięk negatywny. To w realiach polskich mediów sytuacja zupełnie niecodzienna.
Marta Grycan oraz jej trzy córki: Wiktoria, Weronika i Gabriela opanowały polskie media. Konsekwencja w budowaniu wizerunku Grycanek przełożyła się na zarówno na olbrzymie zainteresowanie środków masowego przekazu, jak i niezwykle wysoki ekwiwalent reklamowy. Rodzimych celebrytek nie przyćmiewają nawet amerykańskie Kardashianki – wynika z analizy agencji informacyjnej „Press-Service Monitoring Mediów”.
TVN i TVN24, RMF FM i Radio Eska – to media, do których mamy największe zaufanie – wynika z 12. edycji badania European Trusted Brands, które co roku przeprowadza wydawnictwo Reader’s Digest.
Wydawać się może, że kara śmierci to jedna z politycznych pozycji dyżurnych, jak aborcja, eutanazja czy związki partnerskie. Dobry temat zastępczy, kiedy trzeba zamaskować bardziej palące problemy. Nic bardziej mylnego, wyeksponowanie w dyskursie tak kontrowersyjnego wątku nie gwarantuje proporcjonalnego rozgłosu w sieci – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów "Kompas Social Media". Czy Polacy są już zmęczeni „tematami zastępczymi?”
Colin Firth z trudem radzi sobie z zainteresowaniem mediów. Aktor nie chce, aby ludzie mieli wrażenie, że narzeka na swój los, jednak nie potrafi być nieszczery w kwestii braku prywatności.
Janusz Palikot, który wprowadził nowe ugrupowanie do Sejmu, w październiku występował w mediach częściej od Donalda Tuska – wynika z badania „Scena Polityczna” przeprowadzonego przez „Press-Service Monitoring Mediów”. Choć kampania Ruchu Palikota kosztowała najmniej ze wszystkich partii parlamentarnych i szacowana jest na 1-2 mln zł, to wartość artykułów, w jakich pojawiło się nazwisko jego lidera, przekroczyła 113 mln zł.
Agencja informacyjna PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeprowadziła analizę dzienników ogólnopolskich („Dziennik Gazeta Prawna”, „Fakt”, „Gazeta Wyborcza”, „Metro”, „Nasz Dziennik”, „Polska the Times”, „Rzeczpospolita”, „Super Express”) pod kątem wydźwięku materiałów dotyczących ministrów w obecnym rządzie. Badanie dotyczyło tekstów opublikowanych w dniach od 1 do 31 sierpnia 2011.