Sprawdzono, jak korzystanie z mediów może wpływać na sen. Chodzi o taką aktywność, jak oglądanie filmów, telewizji lub filmów na YouTube, przeglądanie Internetu, czy słuchanie muzyki przed snem.
Wolny rynek dostawców mediów w Polsce pozwala na wybór dowolnego dostawcy przez konsumenta. Nie wszystkie oczywiście media dają taką możliwość, ale te najbardziej popularne i obciążające domowy budżet na szczęście tak. Jednak aż 84% Polaków nigdy nie zmieniło dostawcy prądu, a 86% – gazu, choć średnie rachunki za nie wynoszą odpowiednio 125 zł i 60 zł. Co zatem, mimo ponoszenia tak wysokich kosztów, najczęściej stoi na przeszkodzie do dokonania zmiany i uzyskania lepszych warunków?
Redaktorzy Oxford Dictionaries uznali, że tytuł „Słowa Roku 2016" należy się terminowi „post-prawda". Oznacza on sytuację, „w której obiektywne fakty mają mniejszy wpływ na kształtowanie opinii publicznej niż odwołania do emocji i osobistych przekonań".
Większość Polaków opowiada się za finansowaniem mediów publicznych z budżetu państwa, nie zaś z abonamentu lub innej opłaty wnoszonej bezpośrednio przez obywateli – wynika z badania CBOS. Na ogół aprobowana jest funkcjonująca obecnie praktyka pozyskiwania przez publiczne radio i telewizję pieniędzy z emisji reklam. Pomysł wprowadzenia – zamiast dotychczasowego abonamentu – nowej opłaty audiowizualnej, którą zobowiązane byłyby płacić gospodarstwa domowe niezależnie od tego, czy posiadają radio lub telewizor, częściej spotyka się ze sprzeciwem niż aprobatą.
Niedaleko pada jabłko od jabłoni - mówi powiedzenie, jednak czy dzieci znanych kobiet są równie medialne jak ich matki? Press-Service Monitoring Mediów przygotował ranking medialności 10 wybranych par sławnych matek i córek. Na ich temat od początku roku opublikowano ponad 17 tys. informacji. 22 proc. przekazu dotyczyło Agaty Dudy - zwyciężczyni podsumowania.
W czyich rękach są wiodące rodzime media? Do kogo należą największe dzienniki lokalne, tygodniki lokalne, miesięczniki, dwutygodniki oraz tygodniki i dwutygodniki z programem telewizyjnym sprawdził portal Money.pl.
W ostatnim miesiącu 205 roku niekwestionowanym liderem w mediach została partia Prawo i Sprawiedliwość – wynika z najnowszego, poszerzonego raportu „Press-Service Monitoring Mediów”. W grudniu na jej temat opublikowano 72,5 tys. materiałów.
Odbiorcy polskich mediów sięgają po stosunkowo dużą liczbę źródeł informacyjnych – wynika z raportu „Różnorodność treści informacyjnych w Polsce z perspektywy użytkownika” opracowanego na zlecenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Wyniki raportu ujawniają także pewne podziały społeczne, ale najmocniej zarysowany jest podział generacyjny.
Zainteresowanie polityką utrzymuje się na tym samym poziomie. W kwietniu, czyli na miesiąc przed wyborami prezydenckimi, na temat partii oraz ich liderów ukazało się 10,4 tys. publikacji – o 500 mniej niż w poprzednim analizowanym okresie. Jednak tym razem najczęściej pisano o ugrupowaniu Jarosława Kaczyńskiego.
Im bliżej wyborów, tym media są coraz bardziej przychylne kandydatom walczącym o fotel prezydenta Polski – wynika z najnowszego raportu „Press-Service Monitoring Mediów”. W ciągu pierwszych dwóch tygodni kwietnia na ich temat opublikowano prawie 2 tys. materiałów o wydźwięku pozytywnym - 1 proc. więcej niż w poprzednich 14 dniach. Zaledwie 1,4 tys. to informacje o charakterze negatywnym.
W plebiscycie Wybór Konsumenta wyłoniono 19 liderów wśród mediów dostępnych na rynku polskim. Wyboru dokonali stali czytelnicy, telewidzowie, słuchacze określonego rodzaju medium.
Nie spodziewamy się i nie boimy recesji - wynika wynika z odczytu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów". CHo trend jest wyraźnie spadkowy, w czerwcu słowo "recesja" pojawiało się w mediach o 10 proc. częściej niż w maju.
Johnny Depp nie należy do fanów programów typu reality show. Aktor jest przerażony kierunkiem, w jakim podążają współczesne media.
Czołówki polskich dzienników ogólnopolskich zalewaly czytelników w minionym tygodniu informacjami na temat działań Federacji Rosyjskiej i Ukrainy w sprawie Krymu. Najczęściej występującym wyrazem na pierwszych stronach było „Rosji” oraz „Polska”, które w ciągu zaledwie 7 dni pojawiły się tam po 53 razy.
Niezliczone ilości stron, portali społecznościowych, forów pełnych tekstów, filmów, grafiki - do wyboru, do koloru: dziś trudno sobie wyobrazić powrót do świata bez Internetu. Sieć obchodzi swoje 25 urodziny.