Za pośrednictwem największej sieci społecznościowej Facebook postanowiono przeprowadzić niejawne badania dotyczące reakcji użytkowników na pozytywne i negatywne bodźce.
Wiele dotychczasowych badań wykazało, że dzięki mediom społecznościowym można osłabić poczucie samotności. Okazuje się jednak, że wymiana osobistych informacji online może skutkować także osłabieniem nastroju oraz narastaniem kompleksów.
Migrena jest bardzo uciążliwą przypadłością, na którą nie ma w pełni skutecznego leku. Okazuje się jednak, że media społecznościowe mogą pomóc w radzeniu sobie z tą chorobą.
Facebook to dziś okręg flagowy „floty” serwisów społecznościowych nazywanych Web 2.0. Gdyby jego użytkownicy stanowili naród, to byłby on jednym z trzech najludniejszych obok Chin i Indii. Wiedza o FB jest coraz bogatsza. Jest to fala czołowa wielkiej zmiany –społeczne tworzenie nowej rzeczywistości.
Facebook – obok Google – jest jednym z symboli przemian, które dokonały się na rynku technologii i mediów w ostatnich latach. Firma, której akcje we wrześniu 2013 roku były warte przeszło 100 miliardów dolarów sama w istocie niewiele tworzy. Facebook zarabia na tym, co wyprodukuje ponad miliard użytkowników serwisu – przede wszystkim na udostępnianych przez nich informacjach o samych sobie.
Korzystanie z mediów społecznościowych przez osoby starsze może przydać cennego dodatkowego wsparcia w razie choroby.
Wraz z rozwojem internetu oraz pojawieniem się na rynku wysokiej klasy urządzeń mobilnych, zmieniają się nawyki użytkowników. Jednak wbrew przewidywaniom, wzrost znaczenia internetu nie odbywa się kosztem telewizji. Wprost przeciwnie, mobilny internet pozwala na oglądanie telewizji w dowolnym miejscu i o dowolnej porze. Dlatego właśnie, choć telewizję oglądamy inaczej, to wcale nie rzadziej niż do tej pory.
Wśród 955 milionów osób zarejestrowanych na serwisie społecznościowym Facebook, 65% ma ponad 35 lat. Statystyczny użytkownik ma 38 lat, a najszybciej rosnącą grupą demograficzną są kobiety w wieku powyżej 55 lat.
Coraz więcej ludzi uzależnia się od mediów społecznościowych, takich jak Facebook. Naukowcy z Uniwersytetu w Bergen stworzyli skalę pomiaru uzależnienia od powszechnie używanego na całym świecie serwisu społecznościowego.
54% Polaków korzysta z portali społecznościowych - wynika z badań PMR Research. Wśród seniorów social media są mniej popularne - korzysta z nich 30% badanych powyżej 65 roku życia. Najpopularniejszymi serwisami są Facebook i nk.pl.