Sądzono, że związek między pragnieniem a uwagą działa tylko jednokierunkowo: kiedy dana osoba czegoś pragnie, skupia na tym swoją uwagę. Teraz nowe badania ujawniają, że ta zależność działa również w drugą stronę: zwiększenie koncentracji danego człowieka na jakiejś rzeczy sprawia, że pragnie on jej jeszcze bardziej.
Czy kiedykolwiek wróciliście ze sklepu z zakupami, które po powrocie do domu przestały się wam podobać albo z rzeczami, których w ogóle nie planowaliście kupić? Możliwe, że daliście się uwieść marketingowi sensorycznemu. To zestaw narzędzi, który wpływa na tworzenie odpowiedniej atmosfery podczas robienia zakupów. Składają się na niego m.in. stosownie dobrane zapachy, obrazy, dźwięki oraz oświetlenie obecne w sklepach. Warto wiedzieć, jak bronić się przed „nieświadomą” chęcią zakupów, by nie rozpocząć Nowego Roku z dziurą w domowej kasie.
Wracasz czasem z zakupów z czymś zupełnie niepotrzebnym? Wyierasz czasami produkty, na których się zawodzisz? Jak często dokonujesz zakupu pod wpływem sugestii sprzedawcy? Jak uniknąć manipulacji podczas zakupów?
Słowo "adwent" oznacza przyjście i wywodzi się od łacińskiego "adventus". W tym roku pierwsza niedziela okresu przygotowującego chrześcijan do świąt Bożego Narodzenia przypada 3 grudnia.
Przedświąteczny klimat doskonale sprzyja kupowaniu. Handlowcy świetnie wykorzystują ten fakt, przygotowując w tym czasie specjalne oferty i mnożąc zabiegi, abyśmy wydali jak najwięcej. Warto jednak odczarować święta dla bezpieczeństwa domowego budżetu. Jakie magiczne sztuczki stosują czarodzieje z marketingu i handlowcy, abyśmy zapełniali koszyki w ich sklepach? Jak nie dać się zaczarować sprzedażowo-świąteczną magią?
Jak długo może trwać upieczenie ciasta? Dwadzieścia osiem minut czy pół godziny? Jak wynika z nowego badania opublikowanego w Journal of Consumer Research, większość konsumentów ufa producentom, którzy dokładnie opisują właściwości danego produktu.
Promocje, superoferty, okazje, zestawy, a wszystko to w świątecznej aranżacji. Już od połowy listopada w sklepach zaczyna się okres przedświąteczny. Choinki, mikołaje, renifery, dźwięk kolęd, wszystko to wprawia w radosny nastrój i sprzyja chęci zostawienia w kasie grubszej gotówki. Przedświąteczna machina marketingowa ruszyła.
Światowy Dzień Praw Konsumenta, obchodzony 15 marca, jest okazją do upowszechniania wiedzy o prawach przysługujących konsumentom. Z tej okazji w najbliższą sobotę, 12 marca, w godz. 12.00 - 18.00, odbędą się w centrum handlowym Arkadia - Targi Wiedzy Konsumenckiej.
Naukowcy z Instytutu Psychologii Ekonomicznej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej (SWPS) alarmują, że twórcy reklam oraz politycy manipulują naszą pamięcią.
W lutym tego roku firma OMG Metrics uruchomiła projekt badawczy pod hasłem WIR czyli Wskaźnik Irytacji Reklamą. Każdego tygodnia 340 respondentów odpowiadało na pytanie o to, w jakim stopniu przeszkadzały im reklamy, z którymi zetknęli się w różnych mediach w przeciągu ostatnich dni.
Jak wynika z badania MacroFaq przeprowadzonego przez firmę OMG Metrics dla Macroscope OMD, niemal jedna trzecia Polaków za najmniej wiarygodne uważa reklamy banków.
"Nowi" polscy emeryci to grupa diametralnie różniąca się od dotychczasowego stereotypowego obrazu seniora, ukazującego osoby dojrzałe jako biednych, niedomagających, zniechęconych i wyczerpanych obywateli. Dzisiejsi ludzie w starszym wieku chcą cieszyć się życiem, podróżować, pić dobre wino, i korzystać ze zdobyczy techniki: słuchać muzyki z odtwarzacza mp3 i oglądać filmy na DVD, słowem okazują się być grupą docelową dla wielu producentów.
70 procent majątku narodowego Stanów Zjednoczonych znajduje się w chwili obecnej w posiadaniu osób po 50 roku życia - donoszą wyniki badań. Rocznie na usługi i dobra materialne ta grupa wiekowa przeznacza 2 biliony dolarów. Jednocześnie decyzje zakupowe podejmowane są w tym wypadku głównie przez przedstawicielki płci pięknej.