Wracasz czasem z zakupów z czymś zupełnie niepotrzebnym? Wyierasz czasami produkty, na których się zawodzisz? Jak często dokonujesz zakupu pod wpływem sugestii sprzedawcy? Jak uniknąć manipulacji podczas zakupów?
Wszyscy miewamy kiepski nastrój, który daje się we znaki nie tylko nam samym, ale i całemu otoczeniu. Niektórzy jednak stale są humorzaści i negatywnie nastawieni do świata. Trudno wytrzymać w takim towarzystwie, choć bywa, że zarówno w pracy, jak życiu prywatnym, możemy być na nie skazani... Poddajemy kilka propozycji radzenia sobie z toksycznymi ludźmi.
Jeśli reklamy na ciebie „działają", to tego z powodu, że umiejętnie pomijają aktywność racjonalnych regionów mózgu.
W jaki sposób wykorzystując zapachy możemy mieć wpływ na ludzkie zachowanie? Czy możemy manipulować w „dobrym interesie"? Chcąc, nie chcąc robimy to dzięki feromonom...
Konsumenci, którzy są w pozytywnym nastroju, podejmują szybsze i bardziej spójne decyzje niż ludzie nieszczęśliwi, wynika z nowych badań opublikowanych w Journal of Consumer Research.
Naukowcy z Instytutu Psychologii Ekonomicznej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej (SWPS) alarmują, że twórcy reklam oraz politycy manipulują naszą pamięcią.