Cena, czas zakończenia promocji, prawdziwe dane, regulamin – to podstawowe informacje o każdym konkursie czy specjalnej ofercie. Niestety, przedsiębiorcy nie zawsze o tym pamiętają. UOKiK wydał trzy decyzje dotyczące wprowadzania w błąd w reklamach.
Uczestnictwo w grach hazardowych w ciągu ostatniego roku zadeklarowała połowa dorosłych Polaków - wynika z badania zrealizowanego przez CBOS. Spośród obecnych na polskim rynku gier, w których wygraną są pieniądze, największą popularnością cieszą się niezmiennie gry Totalizatora Sportowego – udział w nich deklaruje ponad dwie piąte Polaków. Na drugim miejscu plasują się konkursy i loterie SMS-owe, w które grywa obecnie blisko co piąty dorosły Polak. Udział w pozostałych grach deklaruje łącznie 10 procent badanych.
Komisja Etyki Reklamy stwierdziła, że reklama "Pusty SMS" jest nieetyczna i wprowadza konsumentów w błąd. W reklamie loterii pada niezgodne z prawda stwierdzenie, że wystarczy jeden bezpłatny SMS, by wziąć udział w losowaniu nagród.