W ciągu ostatnich dwóch tygodni media doniosły o bankructwie dwóch europejskich linii lotniczych – upadły węgierski przewoźnik narodowy Malev i hiszpański Spanair. Jak prawa w takich sytuacjach przysługują niedoszłym pasażerom linii lotniczych? Wątpliwości wyjaśniają eksperci Internetowego Centrum Podróży eSKY.pl.
Od poniedziałku 17 października pasażerowie PKP zapłacą jeszcze więcej za bilety na pociągi. W ślad za podwyżkami cen nie idzie jednak jakość obsługi. Przestarzała infrastruktura, dezinformacja, opóźnienia kursów i długi czas podróży irytują pasażerów, którzy zamiast jeździć pociągami wolą latać. Tym bardziej, że ceny krajowych połączeń lotniczych są coraz bardziej konkurencyjne.
Dziś, w środę 5 października 2011 odbędzie się zaplanowany strajk generalny w Grecji. Jak podaje Centrum Rezerwacji Tanie-Loty.com.pl, do strajku dołączą także kontrolerzy ruchu lotniczego, co spowoduje utrudnienia dla pasażerów. Linie lotnicze odwołują dziś część rejsów do Grecji - zmiany nastąpią m.in. w rozkładach Lufthansy, Ryanair i PLL LOT.
Wybór odpowiedniego do potrzeb i możliwości połączenia lotniczego naprawdę robi różnicę. Do odpowiedniego planowania niezbędna jest podstawowa wiedza o wadach i zaletach różnych rodzajów połączeń lotniczych. Wiedzę niezbędną do właściwego zaplanowania podróży przedstawia poradnik przygotowany przez ekspertów z Centrum lotniczego Sky4Fly.
Tanie czy regularne linie lotnicze? Eksperci centrum lotniczego Sky4Fly.net przygotowali krótki poradnik, dzięki któremu można dowiedzieć się, co gwarantuje bilet tanich linii lotniczych, a na co można liczyć rezerwując przelot u tradycyjnych przewoźników.
Opłata za obsługę pasażera, tłumienie hałasu, lotniskowa, podatek pokładowy, od pasażera - to tylko niektóre z kosztów, które ponosi konsument podróżujący samolotem. W ramach międzynarodowego projektu UOKiK sprawdzał, jakie opłaty stosują linie lotnicze i jak je obliczają.
Do działającej przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego Komisji Ochrony Praw Pasażerów wpłynęło w pierwszym półroczu tego roku 614 spraw. Najwięcej skarg dotyczyło odwołania lotu - 363. Na znaczne opóźnienie lotu poskarżyło się 45 pasażerów, zaś na odmowę przyjęcia na pokład samolotu - 27. Pozostałe sprawy dotyczyły m.in. opieki nad nieletnimi pasażerami, bagażu, niewykorzystanych biletów oraz rezerwacji.
Podróże samolotem to szybka, wygodna, a w dobie tanich linii lotniczych, coraz bardziej popularna forma podróżowania w Europie. Niestety nie zawsze podróż przebiega bez zakłóceń, czasami pasażerów linii lotniczych mogą spotkać pewne problemy. Należy do nich zaliczyć odmowę przyjęcia na pokład, odwołanie lotu, znaczne opóźnienie, problemy z bagażem, a nawet uszkodzenie ciała lub śmierć człowieka. Warto zatem wiedzieć jakie prawa przysługują pasażerom linii lotniczych w Europie i jak z nich korzystać.