82-latek z Chin w praktyce realizuje powiedzenie, że na naukę nigdy nie jest za późno. Mimo sędziwego wieku, postanowił udać się na studia.
Każdy element ludzkiego organizmu wymaga troski. Nie inaczej jest w przypadku mózgu. Ponieważ średnia długość życia wydłuża się, otępienie staje się bardziej powszechne. Badania Laury Fratiglioni, szwedzkiej naukowiec, wykazały, że każdy może zminimalizować ryzyko zachorowania.
Uczenie się nie może być uznane za coś, co następuje tylko w „przygotowawczej" części życia do zawodowych obowiązków. Zgodnie z porzekadłem „kto stoi w miejscu, ten się cofa", dziś koniecznością jest kontynuacja nauki przez całe życie dla kariery i sukcesu osobistego. Poza tym, uczenie się przestało być przykrym obowiązkiem - obecnie ludzie po prostu chcą wiedzieć więcej i dokształcają się dla zabawy i satysfakcji, jaką daje wiedza.
Opóźnienie pojawienia się objawów demencji jest możliwe dzięki odpowiedniemu treningowi. Mózg zaczyna się kurczyć od około 20 roku życia, ale - jakkolwiek brzmi dość poważnie - nie oznacza to nieuchronnej utraty bystrości umysłu. Mózg jest w stanie adaptować się także u osób w podeszłym wieku lub tych, którzy doświadczają pierwszych oznak demencji.
W dniach 11 i 12 marca 2011 roku w Lesznie odbyło się I Forum Wielkopolskich UTW. Było to już czwarte spotkanie kadry zarządzającej UTW w Wielkopolsce, które od tego roku przyjęło nazwę Forum. Uczestniczyło w nim 20 UTW z województwa, a najważniejszym jego osiągnięciem było podpisanie porozumienia o współpracy Uniwersytetów Trzeciego Wieku w Wielkopolsce.
Zawsze jest dobry czas na naukę, uznał zapewne stuletni Bholaram Das z Indii zapisując się na studia doktoranckie. Stał się najprawdopodobniej najstarszym studentem w kraju.
Naukowcy z Finlandii i Wlk. Brytanii ustalili, że osoby, które kontynuują swoją edukację są narażone na niższe ryzyko zapadnięcia na demencję w przyszłości.
Może się wydawać, że ludzie sukcesu osiągnęli wszystko dzięki szczęściu, talentowi, bądź atrakcyjnemu wyglądowi, ale okazuje się, iż kluczem jest tu praktyka, czytamy w Entrepreneurship Journal. Jeśli chcesz osiągnąć cel to próbuj, próbuj i jeszcze raz próbuj.
W dniach 1-4 września 2010 roku w Gdańsku zostanie zorganizowana VII Międzynarodowa Konferencja Uniwersytetów Trzeciego Wieku. Konferencja przebiegnie pod hasłem „Uniwersytety Trzeciego Wieku – sprawdzony sposób na aktywne życie seniorów w XXI wieku” i będzie stanowiła zarówno kontynuację dyskusji podejmowanych na poprzednich konferencjach, które jak wiadomo zaowocowały dynamicznym rozwojem UTW w Polsce, jaki i podejmie nowe ważne dzisiaj i dla przyszłości UTW tematy.
Najstarszy na świecie absolwent nie zaspokoił jeszcze swej żądzy edukacji i w wieku 95 lat rozpoczął kolejne studia na Uniwersytecie Krzyża Południa (Southern Cross University) w Lismore w Australii.
Populacja Unii Europejskiej w wieku produkcyjnym ma zmaleć do roku 2030 o 9% a eksperci przewidują, że spadek dotyczyć będzie także wykwalifikowanej siły roboczej. Nowe badania wskazują, że zwiększenie zatrudnienia wśród starszej części społeczeństwa w wieku produkcyjnym jest sposobem na zrównoważenie skutków starzenia się i redukcji siły roboczej. Naukowcy z Jacobs University w Niemczech i Adecco Institute w Wlk. Brytanii doszli do wniosku, że choć starsi pracownicy stają się mniej "interesujący inwestycyjnie" dla przedsiębiorstw, posiadają w istocie równie duże zdolności doskonalenia swoich umiejętności co ich młodsi koledzy.
Ukończenie studiów było życiowym marzeniem Harriet Richardson Ames. Wreszcie jej się to udało, na trzy tygodnie po setnych urodzinach uzyskała bachelor degree (odpowiednik polskiego licencjatu). Nazajutrz absolwentka zmarła.
Wyniki badania "Szkolenia w Polsce. Era Profesjonalizacji" zrealizowanego w maju ubiegłego roku przez Ipsos wskazują, że prawie połowa Polaków (47 proc.) odczuwa potrzebę poszerzania kwalifikacji i umiejętności, podczas gdy w 2000 r. odsetek ten wynosił tylko 31 proc.
Ponad połowa Polaków (51 proc.) jest niezadowolona z osiągniętego poziomu wykształcenia, ale aż 48 proc. ankietowanych jest gotowych podnosić swoje kwalifikacje - wynika z najnowszych badań CBOS.
W roku akademickim 2009/2010 Studenckie Koło Naukowe Edukacji Medialnej Medi@vista rozpoczęło kolejną cykliczną inicjatywę skierowaną do seniorów pt. „Piątek Seniora".