Z badań wynika, że osoby, które mają wyższy poziom wykształcenia, wolniej się starzeją i żyją dłużej w porównaniu z tymi, które uczyły się krócej.
To się nazywa żądza przygód - pani Pat Thomson rzuciła pracę w oświacie i zatrudniła się na platformie wiertniczej. Dziś ma 72 lata i jeszcze nie myśli o emeryturze.
Mówi się, że na naukę nigdy nie jest za późno, na nauczanie najwyraźniej też nie - w Stanach Zjednoczonych aktywna zawodowo pozostaje kobieta, która przeżyła cały wiek.
Długość życia się zwiększa, więc mówi się, że obecna sześćdziesiątka jest jak skończenie niegdyś pół wieku. Na pewno mamy większe możliwości, do dyspozycji nowe technologie, rozwiniętą medycynę (także estetyczną...) i specjalistyczne kosmetyki, których producenci zapewniają, że zatrzymują czas... Statystycznie rzecz ujmując możemy liczyć na dłuższe życie, warto więc minimalizować niedogodności związane z zaawansowanym wiekiem, bo nasze zdrowie i samopoczucie, bez względu na zewnętrzne perspektywy, w dużej mierze zależy od nas samych.
Naukowcy z Finlandii i Wlk. Brytanii ustalili, że osoby, które kontynuują swoją edukację są narażone na niższe ryzyko zapadnięcia na demencję w przyszłości.
Koniec roku to czas podsumowań, wspomnień i listy postanowień na kolejne dwanaście miesięcy. Nawet jeśli poprzedni wykaz dawno poszedł w zapomnienie, lubimy przygotowywać nowy katalog noworocznych zobowiązań - to nowe cele, nowe nadzieje, nowe wyzwania. I co z tego, że nie wszystko udało się zrealizować? Tym razem na pewno się uda...
Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Los Angeles odkryli, że korzystanie z Internetu może poprawiać funkcjonowanie mózgu – takie wnioski znalazły się w raporcie opublikowanym przez American Journal of Geriatric Psychiatry.
Fundacja "Fundusz Współpracy" realizuje kampanię, której celem jest przekazanie szerokiej opinii publicznej informacji na temat innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie kształcenia przez całe życie, wypracowanych w ramach czteroletniej realizacji Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
Program Leonardo da Vinci to część europejskiego programu edukacyjnego. Istotą programu jest popularyzowanie uczenia się przez całe życie.
Nowy rok szkolny oznacza powrót do nauki nie tylko dla ludzi młodych, coraz popularniejsze Uniwersytety Trzeciego Wieku przeżywają oblężenie. Seniorom nie wystarcza standardowo rozumiany odpoczynek na emeryturze, nie chcą zajmować się jedynie obowiązkami domowymi czy rodzinnymi, poszukują aktywności nowego rodzaju. Odpowiedzią na to zapotrzebowanie są właśnie wspomniane Uniwersytety.
W czasach szybkiego postępu technicznego, gdy znaczna część informacji rozpowszechniana jest w formie elektronicznej, a wiele instytucji (w tym banki i urzędy) oferuje usługi za pomocą sieci Internet, niejeden ze współczesnych seniorów napotyka na szereg problemów i może czuć się nieco zagubiony. Fizyczny brak dostępu do komputera oraz brak umiejętności jego obsługi i poruszania się w Internecie ograniczają możliwości korzystania z informacji udostępnianych za pośrednictwem nowoczesnych technologii. Projekt "e-Senior, czyli mędrzec XXI wieku", umożliwia trójmiejskim seniorom zarówno dostęp do narzędzi, jak i wiedzy zawartej w Internecie.
10 minut ćwiczeń dziennie pomaga zachować formę- twierdzi Tamako Kondo, mieszkanka Tokio. 80-latce nie chodzi jednak o ładną sylwetkę, lecz o sprawny umysł. Uczestniczy ona w japońskim programie „trening umysłu” i codziennie rozwiązuje quizy i proste zadnia arytmetyczne.
10 marca 2006 r. wykładem inauguracyjnym J.M. Prorektora Uniwersytetu Warszawskiego - prof. dr hab. Konstantego Adama Wojtaszczyka na temat "Polska w Unii Europejskiej" rozpoczął swoją działalność Uniwersytet Trzeciego Wieku w Grodzisku Mazowieckim.