Małgorzata Kalicińska, autorka popularnej powieści „Dom nad Rozlewiskiem”, została ambasadorką ogólnopolskiej kampanii informacyjno-promocyjnej propagującej ideę aktywności zawodowej osób w wieku 50+. - W wieku dojrzałym czas jest naszym sprzymierzeńcem! Trzeba mieć odwagę i cierpliwość oraz dozę determinacji do działani - podkreśla pisarka.
Mózg może pozostać sprawny do późnej starości. Po prostu ciągle musi mieć jakieś wyzwania.
W Polsce, wśród osób w wieku od 55 do 64 lat, w kursach i szkoleniach mogących podwyższyć ich kompetencje zawodowe, bierze udział mniej niż 1% osób. W Europie niemal pięć razy więcej. Tymczasem idea lifelong learning, czyli uczenia się przez całe życie może stać się remedium na problemy 50-latków obawiających się utraty pracy.
Podjęte zostały kolejne badania unijne nad znaczeniem uczenia się przez całe życie i jego wpływem na zatrudnienie. Dotychczasowe badania nie przyniosły wielu danych o sposobie budowania kapitału ludzkiego przez osoby prywatne, przedsiębiorstwa i podmioty publiczne w Europie za pomocą uczenia się przez całe życie. Aby to zmienić, 25 naukowców podjęło prace nad projektem LLLight'in'Europe, który otrzyma 2,65 mln EUR ze środków Siódmego Programu Ramowego (7PR) na rzecz badań naukowych i rozwoju technologicznego (BRT).
Polacy są postrzegani jako naród pracowity i gotowy do poświęceń. Gdzie szukamy pracy, ile razy zmieniamy miejsce zatrudnienia i co jesteśmy w stanie zrobić dla dobrze płatnej posady?
23 października w kościele ewangelicko-augsburskim Świętej Trójcy odbyła się uroczysta inauguracja pierwszego w Polsce Ekumenicznego Uniwersytetu Trzeciego Wieku (EUTW).
Jak wynika z dostępnych badań i przeprowadzonych rozmów, swoje horyzonty coraz chętniej poszerzają osoby po 50. roku życia. Wstępują w szeregi słuchaczy Uniwersytetów Trzeciego Wieku albo uczestniczą w specjalistycznych szkoleniach.
Koniec wakacji oznacza powrót do szkoły nie tylko dla młodych uczniów, ruszają zajęcia także na UTW. Zatem, dość „urlopowania", nadszedł okres ponownej nauki, bibliotecznych poszukiwań i słuchania wykładów. W całej Polsce coraz liczniejsze grono seniorów traktuje jesień jak okres intensywnej edukacji i nowych wyzwań.
Zewnętrzna stymulacja podczas snu może pomóc wzmocnić pamięć, co z kolei wspomaga proces nauki, wynika z badań.
Określenie "poświęcić swoje życie nauce" doskonale pasuje do 71-leniego Michaela Nicholsona. Jest prawdziwym wiecznym studentem, spędził na uniwersytetach znaczną większość swojego życia - ciągle jako żak, a nie wykładowca. Obecnie studiuje, by zdobyć trzydziesty tytuł uniwersytecki.
Nowe badania dają kolejny powód do tego, by zachęcać młodych do dłuższego pozostania w szkole, a starszych do realizacji idei kształcenia ustawicznego - odkryto, że dłuższa edukacja jest związana z dłuższym życiem.
97-letni Australijczyk otrzymał tytuł magistra nauk medycznych na Southern Cross University i zyskał miano najstarszego „świeżo upieczonego" absolwenta studiów II stopnia.
Rozpowszechnione przekonania mają znaczną siłę, a sprzeczne z nimi nowe ustalenia często nie odznaczają się dostateczną siłą przebicia, w efekcie mity dotyczące starzenia się mózgu cieszą się dużą popularnością. Poniżej kilka przykładów opinii tego rodzaju.
Osoby starsze mogą skutecznie uczyć się języków obcych. Podczas gdy takie stwierdzenie jest dla jednych oczywiste, u innych wzbudza zdziwienie. Wciąż silny jest stereotyp, zgodnie z którym dojrzały wiek wiąże się z trudnościami w przyswajaniu nowej wiedzy. Niesłusznie, o czym przekonują zarówno uczeni, jak doświadczenie kolejnych seniorów uczęszczających na kursy językowe.
87-latek został najstarszą osobą, która otrzymała dyplom na Florida International University. Staruszek zrobił doktorat. Richard Smith ukończył FIU ze stopniem doktora jako najstarszy student w historii. - Jestem bardzo szczęśliwym człowiekiem - powiedział po rozdaniu dyplomów.