Badania przeprowadzone przez naukowców z Brigham and Women's Hospital (BWH) wykazały związek między wzrostem stężenia ftalanów w organizmie i zwiększonym ryzykiem cukrzycy u kobiet.
Zdrowy i ładny wygląd to jeden z najbardzie istotnych aspektów w życiu każdego człowieka. Wyniki tegorocznej edycji badania European Trusted Brands pokazują, jakim markom kosmetycznym Polacy są najbardziej oddani.
Po dermokosmetyki sięga niemal co dziesiąty mężczyzna i ponad jedna czwarta kobiet w Polsce - wynika z badania TNS OBOP. Podstawowym powodem sięgania po te preparaty jest przekonanie o ich wyższej jakości niż w przypadku "zwykłych kosmetyków" oraz o dobroczynnym oddziaywaniu na wrażliwą, alergiczną cerę. Barierą w używaniu zaś okazuje się wysoka cena.
Starzenie się społeczeństw ma rozmaite konsekwencje ekonomiczno-społeczne i wpływa także na strategie marketingowe na rynku produktów dla dojrzałych. Trwa prawdziwa walka o starszego klienta.
Trwa gorący przedświąteczny okres zakupów. Galerie handlowe są oblężone przez spieszących się klientów, którzy zawczasu chcą przygotować się do Świąt i zaopatrzyć w prezenty nim opustoszeją półki sklepów. Co może bowiem dziwić, w galeriach nie widać kryzysu - sezon na sprawunki trwa i sprzedawcy nie narzekają na brak klientów. Po stronie kupujących jednak pozostaje problem wyboru odpowiednich upominków, niektórzy rozglądają się za oryginalnymi przedmiotami, inni pozostają przy tradycyjnych prezentach - krawatach czy zestawach kosmetyków. Te ostatnie stanowią czasem prawdziwą deskę ratunku dla współczesnych, spieszących się „Mikołajów".
Chociaż na europejskich rynkach kosmetycznych można zaobserwować lekką stagnację, w Polsce sytuacja pozostaje korzystna. Polacy coraz częściej sięgają po markowe wyroby. Według badań, na podejmowane decyzje zakupowe w branży kosmetycznej decydujący wpływ ma lokalizacja punktu sprzedaży oraz cena produktów. Jakie jeszcze czynniki wpływają na zachowania konsumenckie w tym segmencie rynku?
Zawierucha płatków śniegu i mroźny wiatr już niedługo przypuszczą atak na naszą skórę. Dlatego każda świadoma polarniczka zimą nie zapomina, że jej skóra potrzebuje ciepła, troski i odpowiedniej pielęgnacji. Kilka prostych prawd pomoże nam zrozumieć jej potrzeby.
Marokanki od wieków słyną na świecie z urody i pięknej, gładkiej skóry. Pytane, o sposoby pielęgnacji odpowiadają, że używają jedynie kosmetyków naturalnych stosowanych jeszcze przed wiekami. Jedną z tajemnic ich urody jest czarne mydło zwane savon noir, które wspaniale pielęgnuje ciało. Jest mydłem roślinnym w 100 procentach naturalnym.
Celebrytki są w tej szczęśliwej sytuacji, że o ich wygląd dba sztab specjalistów. Wobec tego, nawet jeśli nie znają się na modzie i nie potrafią samodzielnie wykonać makijażu, i tak (zazwyczaj) wyglądają atrakcyjnie. Co mają zaś robić panie, które dostrzegają na swej twarzy upływ czasu, a nie mają „pod ręką" specjalistów od urody? Wiedza jest kluczem do sukcesu. W tym wypadku wiedza o pielęgnacji skory dojrzałej i odpowiednim makijażu.
Pomimo obserwowanego spowolnienia gospodarczego i zapowiadanej drugiej fali światowego kryzysu, Polacy nie zamierzają oszczędzać na świętach. Jedynie 4% nie kupi nic pod choinkę – wynika z badania TNS OBOP dla Douglas Polska. Przedświąteczne oblężenie przeżywać będą zwłaszcza perfumerie, bo listę bestsellerów prezentowych otwierają kosmetyki, które w tym roku kupi ponad 50% badanych. Na dalszych miejscach uplasowały się książki (33%), słodycze (29%) i odzież (24%). Okazuje się, że Polacy obok kategorii „kosmetyki” wyróżniają kategorię „perfumy” – te na prezent chce kupić ponad 20%.
Młodzieńczo wyglądająca aktorka promuje krem, który według producentów skrywa tajemnicę wiecznego piękna; ten schemat reklamowy jest tak wyeksploatowany, że prawie go nie zauważamy, podchodząc do ogromnej oferty kremów i maści z rosnącą rezerwą.
Naukowcy Oriflame stworzyli kompleks Black Iris Infusion który ma zatrzymywaćy procesy starzenia. Odnowiona w oparciu o niego seria kosmetyków Royal Velvet ma wyjątkową ambasadorkę – Monikę Bellucci, która symbolizuje nieprzemijającą urodę i piękno.
Błyszczące czoło, nos i broda – tego blasku nie potrzebuje żadna z nas. Skóra tłusta potrzebuje jednak odpowiedniej pielęgnacji, nawet latem. Zamiast intensywnego opalania należy się jej ochrona przed słońcem i solidna porcja nawilżenia. Pora na obalenie mitów na temat letniej pielęgnacji skóry tłustej.
Produkty kosmetyczne wybieramy opierając się na informacjach zawartych na opakowaniach. Coraz częściej możemy tam znaleźć znaki, świadczące o konkretnych właściwościach danego towaru.
Polacy wybrali swoje ulubione marki kosmetyczne. W sześciu kategoriach badania European Trusted Brands 2011 dotyczących kosmetyków oraz środków chemicznych zwycięzcami zostały marki: Head&Shoulders, Garnier, Avon, L’Oréal, Elmex, Colgate, Domestos, Ludwik, Ariel oraz Vizir. Laureatem w dwóch kategoriach została marka Nivea.