Korzystanie z usług tylko jednego banku jest wygodne. Niestety taka wierność zwykle w ogóle się nie opłaca. Banki rozpieszczają ofertami i promocjami przede wszystkich nowych klientów. Tym starym zwykle każą płacić wyższe opłaty np. za konto, czy też naliczają niższe odsetki od lokat. Expander podpowiada kiedy warto zdradzić swój bank.
Według badania opinii publicznej za najbezpieczniejszy sposób lokowania pieniędzy Polacy uznają inwestycje w nieruchomości i ziemię. Jak dowodzi dalej Fundacja Kronenberga, w ciągu ostatnich 5 lat prawie dwukrotnie wzrosła liczba osób odkładających gotówkę w domu. Czy takie rozwiązanie nie wiąże się z dużym ryzykiem? Jaki jest powód takiego zjawiska i co z niego wynika?
Coraz więcej seniorów posiada konto w banku. Sam ZUS przekazuje już blisko 70 procent świadczeń na rachunki osobiste. Nad obawą przed nowymi technologiami zaczynają przeważać korzyści i wygoda korzystania z własnych pieniędzy.
Jeśli dostałeś przesyłkę z ZUS nie wrzucaj jej do kosza tylko dokładnie przeczytaj, jaki jest stan Twojego konta emerytalnego, sprawdź czy twój pracodawca odprowadza za ciebie składki. Jeśli brakuje wpłat koniecznie dowiedz się, dlaczego.
Od 1 lipca ruszy nowy system pozwalający na uzyskanie w jednym miejscu informacji o wszystkich kontach i lokatach osób zmarłych. To duże ułatwienie nie tylko dla ewentualnych przyszłych spadkobierców. Z systemu mogą skorzystać także ci, którzy otrzymali spadek nawet kilka lat temu. Jeśli okaże się, że zmarły posiadał rachunek, o którym nikt wcześniej nie wiedział, osoby po nim dziedziczące uzyskają dodatkowe pieniądze.
Najczęstszymi przyczynami zmiany banku wśród Polaków są atrakcyjna oferta innego podmiotu, podwyżka opłat/prowizji oraz mała liczba dostępnych bankomatów – wynika z raportu pt. „Zaufanie Polaków do banków” przeprowadzonego na zlecenie Procontent Communication. Prawie 100 proc. respondentów badania posiada konto w banku, a ponad połowa badanych (57 proc.) przyznaje, że zdarzyło się jej zmienić bank.
Rosną opłaty bankowe. Dla wielu Polaków jest to powód do zlikwidowania bądź przeniesienia rachunku do konkurencyjnej instytucji. Jednak, jak to w życiu bywa, rozstania są trudne – z jednej strony banki mogą utrudniać klientom odejście, z drugiej klienci mogą nie chcieć zmieniać swoich przyzwyczajeń. Jak wygląda proces przeniesienia rachunku i kiedy warto zdecydować się na ten krok?
W związku ze zmianami, jakie zachodzą na rynku finansowym, warto zwrócić uwagę na tabele opłat i prowizji w instytucjach, z których usług korzystamy. Może się okazać, że planowane wprowadzenie podatku bankowego skłoniło je do zwiększenia kosztu oferowanych produktów. Jest to dobra okazja do przyjrzenia się domowemu budżetowi i wydatkom, jakie ponosimy. Dlaczego warto monitorować na bieżąco ofertę własnego banku i porównywać propozycje dostępne na rynku?
Poczucie bezpieczeństwa w bankowości elektronicznej usypia czujność jej użytkowników. Blisko połowa użytkowników bankowości elektronicznej korzysta z tego kanału co najmniej raz w tygodniu, a 13 proc. codziennie – wynika z badania opinii społecznej przeprowadzonego przez TNS Polska na zlecenie Komisji Nadzoru Finansowego.
Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że drobna pomyłka podczas realizowania przelewu może drogo kosztować. Jeśli zamiast na swoje konto oszczędnościowe przekażemy pieniądze na rachunek walutowy, to możemy stracić kilkaset złotych. Kilkadziesiąt złotych może kosztować błąd w sposobie realizacji przelewu lub w kwocie spłaty karty kredytowej.
Sejm pracuje nad senackim projekte nowelizacji Prawa bankowego. Projekt reguluje kwestię nieaktywnych rachunków w bankach i spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych (tzw. rachunków uśpionych). Nowe przepisy mają ułatwić dostęp do informacji o takich kontach spadkobiercom zmarłych klientów instytucji finansowych. W obecnym stanie prawnym spadkobiercy często nie wiedzą gdzie zmarły ulokował pieniądze.
W ciągu roku przybyło ponad milion aktywnych klientów bankowości internetowej. Pod koniec marca 2014 banki w Polsce umożliwiały dostęp do swoich usług za pomocą Internetu ponad 22,4 mln klientów indywidualnych, 56 procent z nich aktywnie korzystało z tej możliwości - wynika z badania Związku Banków Polskich.
Bywa, że kilka godzin, a czasem nawet kilka minut zwłoki w realizacji płatności może sporo kosztować. Omija nas znakomita okazja – np. bilet lotniczy w najkorzystniejszej cenie, upragniona wycieczka last minute albo wygrana w internetowej aukcji na unikalny przedmiot. Kontrahent sprzedaje atrakcyjny towar innemu partnerowi, który szybciej za niego zapłaci. Bank nalicza odsetki na karcie kredytowej, a elektrownia wyłącza prąd w najmniej odpowiedniej chwili. Rozwiązaniem w wielu takich i podobnych, codziennych sytuacjach są przelewy natychmiastowe. Taki przelew sprawia, że pieniądze pojawią się na koncie odbiorcy w czasie liczonym w sekundach. Chociaż jest dostępna od niedawna, popularność tej formy rozliczeń w Polsce stale rośnie.
Wnuk od dłuższego czasu namawia mnie na założenie konta internetowego. Mówi mi, że będę mógł płacić rachunki i robić zakupy w domu, ale nie wiem czy dam sobie radę z korzystaniem z Internetu i czy to jest na pewno bezpieczne. Czy korzystanie z takich kont nie jest bardziej ryzykowne niż tradycyjna bankowość?
Banki w swoich ofertach zwykle prezentują sztywne ramy oprocentowania lokat oraz kont oszczędnościowych. W jakich przypadkach możliwa jest negocjacja warunków tych produktów finansowych? Czy tylko bardzo zamożne osoby mogą liczyć na atrakcyjne oferty?