Pięć postanowień, które znalazły się we wzorcach umowy dożywocia stosowanych przez spółkę Fundusz Hipoteczny Dom zakwestionował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, składając pozew do sądu. Urząd wszczął też postępowanie, które zbada czy komunikat reklamowy przedsiębiorcy wprowadzał konsumentów w błąd.
Najczęściej psują się nam buty, odzież, sprzęt RTV i AGD. Niezadowoleni jesteśmy także z usług telekomunikacyjnych i finansowych. Dlatego coraz częściej skarżymy się na nieuczciwych sprzedawców do rzeczników konsumentów. W 2010 roku udzielili oni ponad 386 tysięcy porad, podczas gdy zaledwie rok wcześniej prawie 350 tysięcy, a w 2008 roku - ponad 300 tysięcy.
Za sześć miesięcy zaczną obowiązywać nowe zasady udzielania pożyczek. Dłuższy czas na odstąpienie od umowy, objęcie przepisami wyższych kwot – to główne zmiany wynikające z nowej ustawy o kredycie konsumenckim, którą podpisał prezydent.
Światowy Dzień Praw Konsumenta, obchodzony 15 marca, jest okazją do upowszechniania wiedzy o prawach przysługujących konsumentom. Z tej okazji w najbliższą sobotę, 12 marca, w godz. 12.00 - 18.00, odbędą się w centrum handlowym Arkadia - Targi Wiedzy Konsumenckiej.
Dla jednych niezbędny wynalazek, dla innych – niestety źródło sieciowych oszustw. Dzięki Internetowi wiele spraw możemy rozwiązać szybciej i łatwiej pod warunkiem, że korzystamy z niego rozsądnie. UOKiK przestrzega przed wirtualnymi pułapkami.
Edelman opublikował wyniki badań goodpurpose™. Drugie ogólnoświatowe badanie postaw konsumentów wykonane przez instytut Strategy One, potwierdziło przywiązanie konsumentów do marek i firm, które realizują działania prospołeczne. 42% badanych uznało, że przy wyborze produktów tej samej jakości i w jednakowej cenie, społeczne zaangażowanie jest istotniejsze niż design, innowacja czy lojalność wobec marki.
W październiku 2008 r. zanotowano znaczne pogorszenie nastrojów konsumenckich polskiego społeczeństwa - podał Główny Urząd Statystyczny. Szczególnie niekorzystnie oceniono zmiany ogólnej sytuacji gospodarczej kraju oraz zmiany poziomu bezrobocia.
Osoby dojrzałe i w zaawansowanym wieku stanowią ogromną grupę konsumencką, która mogłaby znacznie zwiększyć dochody firm sprzedających swe produkty przez Internet, jednak – jak pokazuje raport firm Focalyst i Dynamic Logic – ich oczekiwania i potrzeby wciąż są ignorowane przez sprzedawców online.
Czy Polacy są skoncentrowani na przyjemnościach? Czy ważna jest dla nich tradycja? Czy są skłonni podejmować ryzyko i zmienić raz obraną drogę? Czy są pewni siebie i lubią wyzwania? O tym, jakie podejście do życia mają nasi rodacy dowiedzieć się można z wyników tegorocznej, ósmej już, edycji badania European Trusted Brands 2008.
Cena, wygoda użytkowania oraz jakość wykonania i wygląd są czynnikami najczęściej branymi pod uwagę przez Polaków przy zakupie odzieży i obuwia. Mężczyźni w większym stopniu rozważają przesłanki racjonalne zakupu, natomiast kobiety ulegają czynnikom estetycznym – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie sieci Fashion House Outlet Centre.
Z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że ponad 50% konsumentów kupuje pod wpływem impulsu, aż 65% zaś uważa, że istnieje możliwość zwrotu do sklepu pełnowartościowego towaru.
Rząd przyjął projekt ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Przewiduje on możliwość ukarania sankcjami finansowymi przedsiębiorców, którzy naruszają zbiorowe interesy konsumentów oraz podniesienie progu obrotu firm zgłaszających zamiar koncentracji.