Według danych GUS liczba klientów telefonii komórkowej we wrześniu 2013 wyniosła 56 mln. Oznacza to, że wielu Polaków używa na co dzień więcej niż jednej karty SIM (np. prywatna i służbowa). W parze ze sprzedażą usług telekomunikacyjnych idą zakupy telefonów komórkowych. Gdzie i na jakich zasadach najlepiej kupić telefon? U operatora telefonii komórkowych, a może w sklepie tradycyjnym lub internetowym?
Wielu z nas uważa umowy za długie, nieczytelne i skomplikowane. Pewnie z tego powodu, co piąty Polak rzadko lub wcale nie czyta umowy przed jej podpisaniem, chociaż aż 43 procent z nas deklaruje, że zapoznaje się z treścią dokumentu przed jego parafowaniem – wynika z badania GfK Polonia przeprowadzonego na zlecenie portalu Zafinansowani.pl.
Jak mówi pewien przebój z popularrnego filmu świątecznego, "Gwiazdka jest wszędzie". Z głośników w centrach handlowych radośnie rozbrzmiewają zachęcające do zakupów utwory. Promocje, rabaty, wyprzedaże poprzednich kolekcji widoczne są już na każdym kroku. To właśnie te czynniki zachęcają nas do często niekontrolowanych zakupów. Niestety gdy już dotrzemy do domu, zdarza się, że zakupiony przez nas produkt nie jest w pełni sprawny, uszkodzony lub po prostu nie działa. Co w takiej sytuacji może zrobić konsument? Oto kilka prostych porad.
Od 1 listopada na sprzedawanych w Polsce oponach pojawią się obowiązkowe oznaczenia informujące o efektywności paliwowej, poziomie hałasu toczenia oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Wymogi te będą obowiązywały w całej Unii Europejskiej.
Choć Komisja Nadzoru Finansowego przed Amber Gold ostrzegała już od dawna, o firmie zrobiło się głośno dopiero kilka tygodni temu w kontekście problemów finansowych linii lotniczych OLT Express. Po fiasku związanym z zamknięciem działalności posypały się roszczenia klientów chcących odzyskać powierzone pieniądze. Jak teraz wygląda sytuacja poszkodowanych i czy mają szanse na zwrot zainwestowanych funduszy?
Zdecydowana większość Polaków twierdzi, że stara się oszczędzać energię w swoich gospodarstwach domowych - wynika z raportu opracowanego przez TNS OBOP. Najważniejszym powodem oszczędzania energii elektrycznej jest czynnik finansowy, czyli chęć zmniejszenia wydatków.
Grupa KBC, główny akcjonariusz Kredyt Banku oraz hiszpański Banco Santander, większościowy udziałowiec Banku Zachodniego WBK poinformowały o podpisaniu porozumienia w sprawie rozpoczęcia prac nad połączeniem obu instytucji. W wyniku tej fuzji powstanie trzecia co do wielkości instytucja finansowa w Polsce. Z podium spadnie Grupa BRE, którego właścicielem jest niemiecki Commerzbank. Co to oznacza dla konsumentów? Według portalu finansowego Comperia.pl może dojść do podwyżki opłat i prowizji.
Canal+ Cyfrowy wprowadzał w błąd osoby usiłujące zrezygnować z oferty tego operatora telewizji cyfrowej – uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów na firmę została nałożona kara ponad 1,8 mln zł, ale przedsiębiorca odwołał się od niej do sądu.
Brak odpowiedzialności za przerwy w dostawie prądu, nieinformowanie o terminie płatności czy upustach za niedostarczanie energii – to tylko niektóre z grzechów, które energetykom zarzuca UOKiK. Dziewięciu przedsiębiorców zobowiązało się do zaprzestania niezgodnych z prawem działań, na trzech nałożono kary finansowe na kwotę ponad 4,3 mln zł.
Firmy toczą prawdziwą wojnę ofertową o dojrzałych konsumentów. Kuszą dedykowanymi kontami bankowymi, atrakcyjnymi wycieczkami czy zniżkami na bilety do kina. A senior do łatwych konsumentów nie należy – nieufny, ostrożny, nieco oporny na korzystanie z technologii, które młodym wydają się niezbędne do życia. Taka postawa często wynika z braku umiejętności poszukiwania niezbędnych do zakupu informacji oraz niedostatecznej wiedzy na temat praw konsumentów. Co robić? Informować, upraszczać, a przede wszystkim – nie spychać na margines grup docelowych.
Pięć postanowień, które znalazły się we wzorcach umowy dożywocia stosowanych przez spółkę Fundusz Hipoteczny Dom zakwestionował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, składając pozew do sądu. Urząd wszczął też postępowanie, które zbada czy komunikat reklamowy przedsiębiorcy wprowadzał konsumentów w błąd.
Najczęściej psują się nam buty, odzież, sprzęt RTV i AGD. Niezadowoleni jesteśmy także z usług telekomunikacyjnych i finansowych. Dlatego coraz częściej skarżymy się na nieuczciwych sprzedawców do rzeczników konsumentów. W 2010 roku udzielili oni ponad 386 tysięcy porad, podczas gdy zaledwie rok wcześniej prawie 350 tysięcy, a w 2008 roku - ponad 300 tysięcy.
Za sześć miesięcy zaczną obowiązywać nowe zasady udzielania pożyczek. Dłuższy czas na odstąpienie od umowy, objęcie przepisami wyższych kwot – to główne zmiany wynikające z nowej ustawy o kredycie konsumenckim, którą podpisał prezydent.
Światowy Dzień Praw Konsumenta, obchodzony 15 marca, jest okazją do upowszechniania wiedzy o prawach przysługujących konsumentom. Z tej okazji w najbliższą sobotę, 12 marca, w godz. 12.00 - 18.00, odbędą się w centrum handlowym Arkadia - Targi Wiedzy Konsumenckiej.
Dla jednych niezbędny wynalazek, dla innych – niestety źródło sieciowych oszustw. Dzięki Internetowi wiele spraw możemy rozwiązać szybciej i łatwiej pod warunkiem, że korzystamy z niego rozsądnie. UOKiK przestrzega przed wirtualnymi pułapkami.